..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Håller mig till en sabbad Ubuntu-installation i väntan på att Gutsy kommer ut och det är nästan olidligt.
Men som dom brukar säga, den som väntar på något gott väntar alldeles för länge
Just nu fungerar knappt Nautilus. Bränningen av skivor kan jag glömma plus att några andra program också kan glömmas.
Orkar inte rätta ordning på detta utan väntar tålmodigt på en ny fräsch ominstallation av datorn enligt alla konstens regler.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Kanske inte är en dum idé. Versionen blir väl stabilare ju närmare lanserasdatumet den kommer.
I vanliga fall har jag aktat mig för betaversioner, men det kanske inte är någon fara?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Försöker att leta efter en iso av Gutsy på Ubuntu Sverige, men dom verkar vara borttagna där.
Vill helst inte tanka ner den från typ PirateBay om det finns något bättre ställe?
Var inte lätt att göra backup på sin home-mapp när Nautilus strular och Krusader också har problem, men trägen vinner till slut.
Kör nu med Midnight Commander och den är både snabb och smidig. Hinner nog installera imorgon.
Det värsta är att jag brukar vara paranoid när det gäller ominstallationer så nu är det snart backup på homemappen till lite varstans, allt för att det som inte får hända händer.
Jag kommer inte vidare med installationen eftersom Ubuntu har fatt for sig att jag har en widescreen skarm.
Hur andrar jag detta?
Enda menyn jag kommer in i for tillfallet ar systemmenyn som syns till halften.
Edit: Jag hittade en temporär utväg, så nu är installationen igång.
Jag kunde lägga en ikon som heter "Run Application" på panelen och därifrån starta Nautilus.
Senast redigerad av 1 ZX Spectrum, redigerad totalt 12 gånger.
Helt underbart med Gutsy än så länge. Bättre, snabbare och dessutom inga x-krascher trots att jag strulade under installationen. vesa-drivrutinen satte in så fort det blev fel.
Dessutom så har jag fått in loggen, trillian-ikoner m.m. i Pidgin och några databaser utöver detta.
Nu har jag inte testat att uppgradera Gutsy utan ominstallerade datorn istället, men alla program och inställningar ska allt följa med.
Gör för säkerhets skulle en backup på home-mappen ifall något skulle hända.
Vet inte om det går att uppgradera än, men annars har jag för mig att man skrev:
sudo apt-get upgrade
rätta mig om jag har fel.
ZX Spectrum skrev:
Nu har jag inte testat att uppgradera Gutsy utan ominstallerade datorn istället, men alla program och inställningar ska allt följa med.
Gör för säkerhets skulle en backup på home-mappen ifall något skulle hända.
Vet inte om det går att uppgradera än, men annars har jag för mig att man skrev:
sudo apt-get upgrade
rätta mig om jag har fel.
sudo apt-get dist-upgrade har jag sett i de flesta liknande trådar. Dock händer det inget här jag kör det i min stationära med Feisty...