"@" på crtl+alt+2?

nosscire

"@" på crtl+alt+2?

Inlägg av nosscire »

Idag fick jag till slut fnatt efter att ha skickat ut lite drygt 30 mail. Finns det något sätt så att jag kan skriva "@" genom att trycka ctrl+alt+2 istället för Alt Gr+2?

Jag har använt ctrl+alt sen jag började använda datorer (mååååååånga år sedan) och det går automatiskt. Jag kan bara inte vänja mig vid att trycka Alt Gr.

Så snäll, går detta att fixa? :)
ipx

SV: "@" på crtl+alt+2?

Inlägg av ipx »

Att ctrl + alt skulle bli alt gr är ett microsoftpåhitt har jag hört, och altgr + 2 bör vara den riktiga. Du får helt enkelt vänja dig till altgr som jag och många andra gjort :D
Can somebody PLEASE think of the children?
nosscire

Inlägg av nosscire »

I så fall ett ovanligt bra påhitt som även Apple har hoppat på... Det måste väl vara möjligt på något sätt? Det är ju så mycket otymligare med Alt Gr.
Användarvisningsbild
per9000
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av per9000 »

que pasa!?!

jag har använt xubuntu i ett halvår utan att märka detta - det är helt sjukt - jag har hela tiden kört ctrl+alt+2, men nu när jag testar får jag inget av det... :(

Kan det vara så att externa tangentbord bygger om ctrl+alt till altgr? Jag ska verkligen testa när vår mitt externa tangentbord igen - sitter nu på en laptop långt borta från ett externt...

/P
--
Per Erik Strandberg
Yet Another IT Consultant
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"