Nvidia settings har instälning för Ljus, kontrast, gamma ...
Dessa inställningar försvinner när man stänger av datorn, och även om skärmsläckaren går igång
eller datorn går i viloläga. Inställningarna är mycket viktiga för att jag ska kunna använda min stora fina SUN-skärm (ljuset ner, gamma korrigeras). Hur ska jag få dom permanentade???
Problem med Nvidia Settings
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Problem med Nvidia Settings
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Problem med Nvidia Settings
Det finns ju ett alternativ på ena fliken "Save to X configuration file". Om det inte funkar att spara den så, kanske det är värt att testa med att Nvidia-settings mha sudo, alltså med kommandot gksudo nvidia-settings i en terminal eller med [Alt]F2
jag kan inte lova att det funkar, har inte testat själv, men kan va värt att prova.
jag kan inte lova att det funkar, har inte testat själv, men kan va värt att prova.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
SV: Problem med Nvidia Settings
Har gjort det nu ... "merge with existing file".
Ser inget om gamma eller ligth i xorg.conf när jag tittar men .. vi får se
Ser inget om gamma eller ligth i xorg.conf när jag tittar men .. vi får se

Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.