Har lyckats att bli av med ikonerna i navigeringsfältet till vänster i konqueror (F9), de finns om jag kör som root men inte som min användare.
Vad har jag gjort? eller kan jag kopiera någon inställningsfil från rootanvändaren?
Navigerinspanel - Konqueror
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
SV: Navigerinspanel - Konqueror
Hej sweflo, har du kvar det gråfärgade lodräda fältet där ikonerna skall ligga kan du kanske högerklicka och skapa nya ikoner.
Jag har ju det men det händer inget när jag ska adda någonting. Jag tror inte ag har gjort någonting själv men det säger väl de flesta :-\ :) , så det var därför jag undrar om jag kan kopiera någon grundprofil från root eller kan jag skapa en ny användare som jag kopierar från??
/ sweflo
Du kan testa att radera eller flytta ~/.kde/share/config/konquerorrc
Stäng alla öppna konquerorfönster, klistra in följande i ett terminalfönster.
Stäng alla öppna konquerorfönster, klistra in följande i ett terminalfönster.
Kod: Markera allt
mv ~/.kde/share/config/konquerorrc ~/.kde/share/config/konquerorrc.old
Ingen skillnad tyvärr
, gjorde en ny vanlig användare och den funkar riktigt med men inte min.

/ sweflo