Hej,
Har idag en klient installation av Feisty Fawn (AMD Athlon64 X2 med i386 Feisty) som fungerar bra och har testat Gutsy Gibbon på en laptop vilket jag tycker är snabbare, trevligare...
Planen är/var att när Gutsy är släppt så skall jag sopa rent och installera AMD64 versionen.
Funderar på om man redan nu skulle ta och genomföra bytet trots att det är en BETA men...
- Den BETA version som finns idag, kommer den för alltid vara en BETA eller kommer det i och med uppdateringar övergår till exakt samma som den release'ade Gutsy? (Jag vill inte köra BETA längre än nödvändigt.)
- Release dag för Gutsy är ju 18 Okt enligt https://wiki.ubuntu.com/GutsyReleaseSchedule men ser ni tendenser till att denna "julafton" glider lite?
Uppgradering eller inte...
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Uppgradering eller inte...
// Jocke
----------------------------------------------
Server: Ubuntu 10.04 x86_64
HTPC 1: Ubuntu 10.04
HTPC 2: Ubuntu 10.04
Workstation: Ubuntu 10.04
SV: Uppgradering eller inte...
Allt eftersom det kommer uppdateringar kommer ditt system uppdateras till den 'färdiga' versionen.jocke4u skrev: - Den BETA version som finns idag, kommer den för alltid vara en BETA eller kommer det i och med uppdateringar övergår till exakt samma som den release'ade Gutsy? (Jag vill inte köra BETA längre än nödvändigt.)
Mig veterligen så har aldrig datumet skjutits upp.jocke4u skrev: - Release dag för Gutsy är ju 18 Okt enligt https://wiki.ubuntu.com/GutsyReleaseSchedule men ser ni tendenser till att denna "julafton" glider lite?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Dapper skjöts upp från 6.04 till 6.06, fast det var några månader i förväg.Hund skrev: Mig veterligen så har aldrig datumet skjutits upp.
Den gutsy du laddar ner idag kommer ändrats ytterst lite innan 11 oktober (med dess release candidate) och möjligtvis inget alls mellan 11 och 18. Den uppbyggda uppdateringsfunktionen kommer (som hund säger) se till att det den 18 inte skiljer sig på ditt system och ett som installerats med ubuntu 7.10jocke4u skrev: - Den BETA version som finns idag, kommer den för alltid vara en BETA eller kommer det i och med uppdateringar övergår till exakt samma som den release'ade Gutsy? (Jag vill inte köra BETA längre än nödvändigt.)
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Lysande. Då har ni inneburit ett migreringsarbete för mig i helgen 

// Jocke