Bra bittorrentprogram?
Bra bittorrentprogram?
Tjena...
Är van vid att använda Azureus under windows, men jag får det inte att funka i ubuntu... Får upp programfönstret, men det är bara grått... kan inte göra något?
Kan någon berätta hur jag ska göra för att få det att fungera, eller vad jag ska använda för annat program?
Är van vid att använda Azureus under windows, men jag får det inte att funka i ubuntu... Får upp programfönstret, men det är bara grått... kan inte göra något?
Kan någon berätta hur jag ska göra för att få det att fungera, eller vad jag ska använda för annat program?
Bra bittorrentprogram?
Använde du Automatix för att installera Azureus? Den funkade för mig. Automatix hittar du på: http://www.getautomatix.com/
Den kan installera det mesta bl.a. codecs som behövs för "normal" datoranvändning...
Den kan installera det mesta bl.a. codecs som behövs för "normal" datoranvändning...
Bra bittorrentprogram?
Du är tydligen inte den enda som har problem: http://www.ubuntuforums.org/archive/ind ... 85194.html
You can fix most of them by installing Sun's Java instead. Try something like this:
sudo apt-get install sun-java5-jre
sudo update-alternatives --config java
Then select the ' /usr/lib/jvm/java-1.5.0-sun/jre/bin/java' option (probably number 3). This only remaining problem seems to be the zombie error popup about the untidy shutdown, which you can solve by either upgrading Azureus manually, or waiting for the Ubuntu package to be synced with upstream.
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
Bra bittorrentprogram?
Jag använder rtorrent. Det funkar utmärkt för mig.
Bra bittorrentprogram?
eftersom jag använde utorrent i windows så använder jag det även i ubuntu, då genom wine. Funkar asgutt 

Bra bittorrentprogram?
jag kör med ktorrent
funkar bra för mig
edit : det är ju inget svar på din fråga om Azureus dock
funkar bra för mig
edit : det är ju inget svar på din fråga om Azureus dock
vart nyfiken på linux os .vill inte behöva köra med windos nästa version
Bra bittorrentprogram?
Jag kör med BitTorrent
Bra bittorrentprogram?
Har man ram och cpukraft så kör man Azureus då den är helt överlägsen.
Bra bittorrentprogram?
hur mycket cpu & ram kräver Azureus då ?
vart nyfiken på linux os .vill inte behöva köra med windos nästa version
- XeonMasta
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Bra bittorrentprogram?
Jag använder den som är deafult i ubuntu. 
Funkar förvånansvärt bra.

Funkar förvånansvärt bra.
â€Abake babonani bayophine babonani phutiâ€
â€those of us who have truly seen each other will surely see each other againâ€
Bra bittorrentprogram?
Här var det bittornado med bittornado-gui. Har de funktioner som behövs utan att överlasta processor och minne.
- CrashLord
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Bra bittorrentprogram?
har testat i linux
ktorrent
bittornado
rtorrent
Transmission
mina favoriter så här långt är Transmission och rtorrent
ktorrent
bittornado
rtorrent
Transmission
mina favoriter så här långt är Transmission och rtorrent
Bra bittorrentprogram?
Jag har kört ktorrent , azureus, tornado, rtorrent och transmission och hittills så tycker jag ktorrent har varit överlägset. Transmission får nöja sig med andra plats 

- XeonMasta
Bra bittorrentprogram?
[quote="zoddic"]Jag har kört ktorrent , azureus, tornado, rtorrent och transmission och hittills så tycker jag ktorrent har varit överlägset. Transmission får nöja sig med andra plats
[/quote]
Transmission är hur pass bra? så pass bra att jag borde konvertera min själ till den?

Transmission är hur pass bra? så pass bra att jag borde konvertera min själ till den?
Bra bittorrentprogram?
[quote="XeonMasta"]Transmission är hur pass bra? så pass bra att jag borde konvertera min själ till den?[/quote]
Nej
Den funkade liksom men den var lite väl basic, gick inte att göra några avancerade inställningar. Den var bara sådär alldeles alldeles fungerande, tråkig och lagom.
Nej

Den funkade liksom men den var lite väl basic, gick inte att göra några avancerade inställningar. Den var bara sådär alldeles alldeles fungerande, tråkig och lagom.
- XeonMasta
Bra bittorrentprogram?
[quote="zoddic"][quote="XeonMasta"]Transmission är hur pass bra? så pass bra att jag borde konvertera min själ till den?[/quote]
Nej
Den funkade liksom men den var lite väl basic, gick inte att göra några avancerade inställningar. Den var bara sådär alldeles alldeles fungerande, tråkig och lagom.[/quote]
haha. Okej.
Typ programmet man tipsar sin syrra om att använda eller? ;P
Nej

Den funkade liksom men den var lite väl basic, gick inte att göra några avancerade inställningar. Den var bara sådär alldeles alldeles fungerande, tråkig och lagom.[/quote]
haha. Okej.
Typ programmet man tipsar sin syrra om att använda eller? ;P
Bra bittorrentprogram?
Gillar Azureus än så länge, dock den enda jag testat i linux. Upplever inte att den suger så där sjukt mycket resurser heller. Gillar att man kan komma åt den via webben när man är ute och snurrar.
Bra bittorrentprogram?
[quote="XeonMasta"]Typ programmet man tipsar sin syrra om att använda eller? ;P[/quote]
Typ
Typ

Bra bittorrentprogram?
Azureus är ju imho ett riktigt skitprogg,
Kör uTorrent, i både Lin/Win

Bra bittorrentprogram?
[quote="An3Azz"]Azureus är ju imho ett riktigt skitprogg,
Kör uTorrent, i både Lin/Win[/quote]
Länk?

Länk?