Startar en ny tråd eftersom föregående rann ut i sanden. Jag har bekymmer med Ubuntu, hela systemet stannar upp/hänger sig efter uppstart. Hur lång tid det är igång varierar men det hänger på vad som går igång och inte. Jag tror det är Compiz Fusion, som finns installerat, som ställer till problem. Det känns som en liten detalj som får det hela ur balans. Compiz settings manager är installerat och för att se om det är detta som verkligen är orsaken till problemet vill jag nu få bort denna funktion, slå av den eller avinstallera. Jag vet inte hur! Det är ett frustrerande problem, jag kan i praktiken inte använda datorn så all tänkbar hjälp vore uppskattad. Alltså...
hur får jag slå av Compiz Fusion?
hur avinstallerar jag Compiz Fusion?
Kanske det är någon som vet vad jag skall justera i de olika installationsfilerna, för att lösa problemet?
Upphängt bekymmer...Slå av eller avinstallera Compiz Fusion
-
SV: Upphängt bekymmer...Slå av eller avinstallera Compiz Fusion
Jag behöver också hjälp efter att ha installerat Compiz Fusion går allt så seeegt. Hur tar jag bort det?
System / Preferences / Sessions. Där bockar du ur Compiz Fusion. Sedan är det bara att logga ur/in.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Detta är ett sätt att ta bort compiz fusion från start-up.Hund skrev: System / Preferences / Sessions. Där bockar du ur Compiz Fusion. Sedan är det bara att logga ur/in.
Fragmentet_Ulf: det enklaste sättet att avinstalera Kompiz-Fusion enligt mig är att återställa den tillFragmentet_Ulf skrev:
hur avinstallerar jag Compiz Fusion?
Kompiz skrivbordeffekter som Feisty levereras med. Det finns säkert de som anser att detta är "fel" men
det ger dig en möjlighet att "börja om " så att säga.
System/Administration/Synaptic Package Manager (adm lösen)
markera installed och klicka i någon utav paketen, tex acpi
skriv compiz och du kommer att hamna över rätt paket
välj någon utav Compiz Fusion, högerklicka och välj mark for complete removal - apply
där ska du få fram en dialog om bekräftelse av att avinstalera kompiz fusion
Efter att du avinstalerat detta så föreslår jag att du återinstalerar Skrivbords Effekter.
Detta gör du på samma sätt med ett litet undantag.
Välj All i vänsterspallten och markera ett paket i listan.
Skriv desktop-effects, markera för installation och apply
Hoppas att det var till någon hjälp!
P:s Mitt 1:a post *skål

Jag lyckades ta bort CF! Jag började med att plocka bort det från sessions, hur jag sen gick tillväga minns jag inte riktigt. Men alternativet med att installera gamla Compiz låter som en bra lösn. Själv anv, jag mig av kommando i terminalen för att avinstallera, hittade den på nätet, inte säker men tror att det var denna:
http://del.icio.us/url/638375e1246e00ccd5b9ca010b02dcd4
Nu kör jag Beryl och det funkar änsålänge felfritt!
http://del.icio.us/url/638375e1246e00ccd5b9ca010b02dcd4
Nu kör jag Beryl och det funkar änsålänge felfritt!