Hur lagar man ett segmenteringsfel?
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Hur lagar man ett segmenteringsfel?
För söker köra XXE. Har laddat ner programmet och packat upp det. Har java installerat. Vid första försöket att starta programmet såg jag att jag måste ladda ner libgcj7-dev, så det gjorde jag. När sedan försökte starta verkade det som om programmet var på väg att starta. Men så kom felmeddelandet: Segmentation fault (core dumped). Startade om, men fick samma meddelande. Hur ska jag fixa det här? Någon som har en idé?
Senast redigerad av 1 maths57, redigerad totalt 21 gånger.
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: Hur lagar man ett segmenteringsfel?
Jag lyckades lösa problemet. Hittade lösningen på xmlmind.com och deras FAQ.
1. Jag installerade det riktiga Java från Sun. (Linux-Javan brukar suga, det borde jag ha lärt mig för länge sedan.) Installerade i /usr/java. Passade på att lägga en länk till plugin-mappen för Firefox i /usr/lib/mozilla-firefox/plugins.
2. Sedan gick jag in i startskriptet för XXE, som jag har i $HOME/xxe/bin. Raden som börjar med 'java' ändrade jag till följande.
/usr/java/jre1.6.0_02/bin/java $mem $opt \
Nu kunde jag starta XXE.
1. Jag installerade det riktiga Java från Sun. (Linux-Javan brukar suga, det borde jag ha lärt mig för länge sedan.) Installerade i /usr/java. Passade på att lägga en länk till plugin-mappen för Firefox i /usr/lib/mozilla-firefox/plugins.
2. Sedan gick jag in i startskriptet för XXE, som jag har i $HOME/xxe/bin. Raden som börjar med 'java' ändrade jag till följande.
/usr/java/jre1.6.0_02/bin/java $mem $opt \
Nu kunde jag starta XXE.