Ljud från USB

OskarB

Ljud från USB

Inlägg av OskarB »

Hej!

Jag har en USB-sladd som går till min stereo/dvd för att få ut ljudet när jag lyssnar på musik/tittar på film från datorn... När jag kopplar in sladden i datorn säger datorn att den har hittat en new audio playback device och att jag ska öppna system, intställningar.ljud för att göra inställningar eller sätta som standardljudpryl...

Jag öppnar då ljudinställningarna... sätter music/movies-playback till USB Audio men får då följande felmeddelande om jag trycker på test...

audiotestsrc wave=sine freq=512 ! audioconvert ! audioresample ! gconfaudiosink profile=music: Could not get/set settings from/on resource.

Är det någon som vet någon bra howto eller någon slags lösning på mitt problem?

Tack!

//Oskar
OskarB

SV: Ljud från USB

Inlägg av OskarB »

Är det ingen som haft liknande problem med USB-högtalare eller dylikt? och vet hur man fixar sånt?

Skulle behöva lite hjälp här..

//Oskar
Embridioum
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: Ljud från USB

Inlägg av Embridioum »

Tänkte starta en egen tråd men kör på den här...

Jag har ett par billiga men helt okej USB-högtalare från Clas Ohlson (http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=21102898) som vara plug-and-play i Vista. När jag stoppar in de i datorn nu efter att jag formaterat om till Gutsy så händer däremot ingenting. Ingenting! Trodde jag skulle få ett kompabilitetsfelmeddelande iaf, men nejdå. Finns det något sätt att forcera start eller något annat dumt?

Edit: Har ju iofs inte testat skivan med drivrutiner (har den inte här nu heller), men hur stor är chansen att det skulle hjälpa... De är väl bara till Windows ändå...
Senast redigerad av 1 Embridioum, redigerad totalt 26 gånger.
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"