ska nu börja lite med OpenGL programmering i C++.
någon som vet vilka paket som kan vara bra att ha?
vet att man ska ha något mesa paket men vilket :S..
Open GL Programmering
- Anton Fosselius
- Kontakt:
Open GL Programmering
Ubuntu Linux
Robotic Fantastic
“Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one.â€
Robotic Fantastic
“Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one.â€
Open GL Programmering
Detta kanske är något? http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=90890
- Anton Fosselius
- Kontakt:
Open GL Programmering
tack. men tror det borde gå på något smigidare sätt.
visst jag gillar att arbeta i terminalen. men skulle jag vara tvungen att skriva:
g++ myapp.cpp -lglut -ffast-math -lMesaGLU -lMesaGL -lm -L/usr/X11/lib \ -L/usr/X11R6/lib -lX11 -lXext -lXmu -lXt -lXi -lSM -lICE -o myapp]
varje gång jag ska kompilera så ska jag nog börja leta efter en bra grafisk kompilator
visst jag gillar att arbeta i terminalen. men skulle jag vara tvungen att skriva:
g++ myapp.cpp -lglut -ffast-math -lMesaGLU -lMesaGL -lm -L/usr/X11/lib \ -L/usr/X11R6/lib -lX11 -lXext -lXmu -lXt -lXi -lSM -lICE -o myapp]
varje gång jag ska kompilera så ska jag nog börja leta efter en bra grafisk kompilator

Ubuntu Linux
Robotic Fantastic
Robotic Fantastic