problem med ikke gdm läge

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
fraggan

problem med ikke gdm läge

Inlägg av fraggan »

hur jag än gör så kan jag inte komma till något grafiklöst fönster. Jag vill kunna installera nvidias drivers igen. Men så fort jag kör ex ctrl+alt+F2. så blir skärmen svart å sen händer inget förens jag trycker ctrl + alt + del, och datorn startas om igen. Varannan gång kommer jag in ett halvt grafiskt läge där man kan välja upplösning, drivrutin etc. Fick problem med detta efter den senaste dist-upgrade, ny kernel verra. Nån som har nån ide hur man kan komma till textläge?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: problem med ikke gdm läge

Inlägg av Hund »

Det "halvt grafiska läget" du menar, där du väljer upplösning etc beror på att X krashar och du lär konfiguera om xorg.conf.
När du är där, välj Vesa som drivrutiner för grafikkortet.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
fraggan

SV: problem med ikke gdm läge

Inlägg av fraggan »

Ja min jubelidiot tänkte inte på man kunde välja (recovery mode) i uppstarten :) och sedan logga in som root och kör det genom där. Dock klagade nvidias-installationsprogram på att jag körde init 1. Och att installationen kanske inte skulle fungera. Men jag chansa å det funkade =)
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"