FTP klient
FTP klient
Söker en bra FTP klient till Linux med GUI. Har testat gFTP, vilket jag inte gillade då jag inte hittade någon inställning för SSL. Någon annan bra har jag heller inte hittat. Har kollat i tråden Linuxmotsvarigheter till Windowsprogram, hittade inget värt där heller. Har testat att Wine:a FlashFXP (som enligt mig är den bästa klienten till Win), men den hänger sig bara när jag connectat och den ska uppdatera listan.
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: FTP klient
Nautilus har ju en inbyggd FTP-klient. Bara att klicka på Platser och sedan Anslut till server. I Typ av tjänst väljer du Publik FTP eller FTP med inloggning. Enklare än så blir det inte. 

Kan inte hitta någon inställning för SSL i någon av dom klienterna heller. Måste kunna köra Implicit SSL.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Det är underbart!Hund skrev: FireFTP till Firefox?
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
Verkade okej, fram tills den skulle uppdatera listan, då disconnectade den.Hund skrev: FireFTP till Firefox?
Samma problem där, disconnectar när den ska ladda listan. Vad fan kan det bero på, verkar ju inte bero på klienten längre iaf.
Kftpgrabber är den vettigaste lösningen jag hittat, då jag har exakt samma problem som du...