Hej
Jag har tidigare med lyckat resultat installerat noflushd i Debian för att få ide diskar att varva ner när de inte används.
Går det att installera noflushd med lyckat resultat i Ubuntu 6.0.6, det tycks inte finnas med i paketlistan (Synaptic)?
Om inte, finns det något annat sätt att uppnå motsvarande resultat?
Jag är ganska newbie på linux och ubuntu har jag bara pysslat med ett par dagar!
Tack på förhand.
noflushd i ubuntu 6.06?
- Retardedpope
noflushd i ubuntu 6.06?
Jodå det finns. Du måste aktivera universe (Står hur man gör här: http://ubuntu-se.org/Wiki/L%C3%A4gga_ti ... 6rr%C3%A5d) och sen kommer du hitta noflushd i synaptic.
btw sidan är för breezy, men du förstår säkert hur man gör.
btw sidan är för breezy, men du förstår säkert hur man gör.
noflushd i ubuntu 6.06?
[quote="Retardedpope"]Jodå det finns. Du måste aktivera universe (Står hur man gör här: http://ubuntu-se.org/Wiki/L%C3%A4gga_ti ... 6rr%C3%A5d) och sen kommer du hitta noflushd i synaptic.[/quote]
Sådär ja, nu gick det bättre!
Jag får upp ett meddelande om att följande paket kommer att tas bort för att noflushd ska kunna installeras. Är det OK att ta bort följande utan att något annat slutar fungera? Jag kör Desctop varianten av ubuntu 6.0.6
*acpi-support
*gnome-power-manager
*gnome-session
*laptop-mode-tools
*ubuntu-desktop
Sådär ja, nu gick det bättre!
Jag får upp ett meddelande om att följande paket kommer att tas bort för att noflushd ska kunna installeras. Är det OK att ta bort följande utan att något annat slutar fungera? Jag kör Desctop varianten av ubuntu 6.0.6
*acpi-support
*gnome-power-manager
*gnome-session
*laptop-mode-tools
*ubuntu-desktop
- Niklas Bolmdahl
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
noflushd i ubuntu 6.06?
ubuntu-desktop låter sådär lagom negativt att avinstallera. (e nämligen vad som skiljer ubuntu från en server-install, på ett ungefär)
sådär rent allmänt så låter det inte lyckat. Jag kollade själv i synaptic, o fick än fler packet som inte gick att installera.
hos mig skulle gnome-core och gnome-office oxå försvinna.
jag tror nog att det paketet helt enkelt inte är förenligt med en vanlig installation.
sådär rent allmänt så låter det inte lyckat. Jag kollade själv i synaptic, o fick än fler packet som inte gick att installera.
hos mig skulle gnome-core och gnome-office oxå försvinna.
jag tror nog att det paketet helt enkelt inte är förenligt med en vanlig installation.
Errare humanum est
Homines quod volunt credunt
Homines quod volunt credunt
noflushd i ubuntu 6.06?
[quote="dacovale"]ubuntu-desktop låter sådär lagom negativt att avinstallera. (e nämligen vad som skiljer ubuntu från en server-install, på ett ungefär)
/.../
jag tror nog att det paketet helt enkelt inte är förenligt med en vanlig installation.[/quote]
Nä, jag kände oxå att det kanske inte var att rekommendera.... Kanske får skippa noflushd tills någon kan intyga att det fungerar....!
Har märkt att diskarna varvar ner av sig själv när datorn stått oanvänd ett par timmar. Går det att konfigurera någonstans (vilka diskar, tid innan de stänger av etc) så kan man ju uppnå samma sak utan noflushd. Någon som vet?
Tack för hjälpen!
/.../
jag tror nog att det paketet helt enkelt inte är förenligt med en vanlig installation.[/quote]
Nä, jag kände oxå att det kanske inte var att rekommendera.... Kanske får skippa noflushd tills någon kan intyga att det fungerar....!
Har märkt att diskarna varvar ner av sig själv när datorn stått oanvänd ett par timmar. Går det att konfigurera någonstans (vilka diskar, tid innan de stänger av etc) så kan man ju uppnå samma sak utan noflushd. Någon som vet?
Tack för hjälpen!