Försöka att uppdatera till Feisty fawn
Försöka att uppdatera till Feisty fawn
Hej!
Hr under en tid nu försökt få Feisty att fungera på min dator. Det gick inte att installera direkt från Live-CDn men har nu lyckats uppgradera från Från 1.06 versionen... uppdateringen till Feisty gick problemfritt (andra gången, första gången ficka jag formatera om). Men nu kvarstår ett problem när jag försöker starta upp Feisty. Det hänger sig i uppstarten. Fick följande felmeddelande efter att ha tagit bort splash-bilden i uppstarten:
[ 57.686187] PCI: Failed to allocate memresource #6:20000@c0000000 for 0000: 0:00.0
Loading, please wait...
mdm: No devices listen in conf file were found.
[ 3.704000] ata_piix 0000:00:1f.2: invalid MAP value 128
Det funkar att start föregående kärna felfritt..
Någon som har en idé om vad som kan vara felet och hur det åtgärdas?
Tack på förhand!
//Oskar
Hr under en tid nu försökt få Feisty att fungera på min dator. Det gick inte att installera direkt från Live-CDn men har nu lyckats uppgradera från Från 1.06 versionen... uppdateringen till Feisty gick problemfritt (andra gången, första gången ficka jag formatera om). Men nu kvarstår ett problem när jag försöker starta upp Feisty. Det hänger sig i uppstarten. Fick följande felmeddelande efter att ha tagit bort splash-bilden i uppstarten:
[ 57.686187] PCI: Failed to allocate memresource #6:20000@c0000000 for 0000: 0:00.0
Loading, please wait...
mdm: No devices listen in conf file were found.
[ 3.704000] ata_piix 0000:00:1f.2: invalid MAP value 128
Det funkar att start föregående kärna felfritt..
Någon som har en idé om vad som kan vara felet och hur det åtgärdas?
Tack på förhand!
//Oskar
-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
SV: Försöka att uppdatera till Feisty fawn
Oskar, det låter till mig som om Din burk känske är lite för svag för Feisty. Här en länk till en sida som tar upp de maskinvarukrav som gäller för Feisty :
http://www.easy-ubuntu-linux.com/ubuntu ... ments.html
Henri
http://www.easy-ubuntu-linux.com/ubuntu ... ments.html
Henri
men jag har 2GHz:are 1024 i ram och NVidea geforce Go 6200 TE 64 M / 6400 TE 128 M
grafikkort... det ska ju fungera..
grafikkort... det ska ju fungera..
Vad har du på dina PCI-platser? Har du ett PATA/SATA-kontrollerkort?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Vad betyder det? Hur kollar jag om jag har det? Jag har en laptop, har inte så stor koll på mina PCI-platser..
Har du en laptop har du inget av det jag nämnde. Jag kikade runt lite på Google och såg att några hade fått liknande problem när dom haft PATA/SATA kontrollerkort.
Har tyvärr inga idéer.
Edit: Du skulle kunna pröva med Gutsy? Inte stabilt ännu, men det kan vara värt ett försök?
Har tyvärr inga idéer.

Edit: Du skulle kunna pröva med Gutsy? Inte stabilt ännu, men det kan vara värt ett försök?
Ok... men det är mycke som inte funkar med Gutsy då eller? stor risk att det krashar?
kanske bättre att köra edgy tills Gutsy är stabilt?
men fortfarande om någon vet hur man gör en backup som man kan köra från skiva... typ recovery-disc till edgy så skulle det vara riktigt bra... då skulle jag nog våga exprimentera lite...
/oskar
kanske bättre att köra edgy tills Gutsy är stabilt?
men fortfarande om någon vet hur man gör en backup som man kan köra från skiva... typ recovery-disc till edgy så skulle det vara riktigt bra... då skulle jag nog våga exprimentera lite...
/oskar
http://www.ubuntugeek.com/clone-your-ub ... ml#more-53
Kan det vara nått? Tänk på att spara allt i /home där alla inställningar sparas, glöm inte alla dolda filer.
Möjligheten finns ju att det kan gå åt skogen med Gutsy, det krånglade oerhört mycket för mig.
Men om Edgy fungerade bra så kör på det så länge, så kan du pröva Gutsy senare när det är stabilare.
Kan det vara nått? Tänk på att spara allt i /home där alla inställningar sparas, glöm inte alla dolda filer.
Möjligheten finns ju att det kan gå åt skogen med Gutsy, det krånglade oerhört mycket för mig.

Men om Edgy fungerade bra så kör på det så länge, så kan du pröva Gutsy senare när det är stabilare.
Ok.. om man kör den clone-ubuntoguiden... kan man få ner det på en recovery-skiva då?
Tack!
//Oskar
Tack!
//Oskar
Denna guide sparar bara en lista över alla installerade paket så att man enkelt kan installera alla sedan.