Ändra standardwebbläsare (KDE)
-
Hur ändrar man standardwebbläsare i KDE?
EDIT* uh vadå under skrivbord? :S sry
EDIT* uh vadå under skrivbord? :S sry
Flyttad av moderator från annat forum? Hör hemma under skrivbord eftersom standardwebbläsare är en inställning som kan göras i din skrivbordshanterare.
Du skulle kunna börja med att se om din webbläsare kan göra denn inställning. Kolla i webbläsarens inställningar.
Nästa grej du kan kolla är att högerklicka på en .html fil och se om om det går att välja "öppna med annat program eller liknande) kolla annars under egenskaper på högerklicksmenyn om du hittar någonstans att välja. Hittar du och ändrar så se till att göra samma sak på .htm-fil.
Jag kör tycärr inte KDE så jag kan inte hjälpa dej bättre.
Du skulle kunna börja med att se om din webbläsare kan göra denn inställning. Kolla i webbläsarens inställningar.
Nästa grej du kan kolla är att högerklicka på en .html fil och se om om det går att välja "öppna med annat program eller liknande) kolla annars under egenskaper på högerklicksmenyn om du hittar någonstans att välja. Hittar du och ändrar så se till att göra samma sak på .htm-fil.
Jag kör tycärr inte KDE så jag kan inte hjälpa dej bättre.
- netsampler
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Hej!
Titta under:
Systeminställningar > Förvalda program > Webbläsning
Titta under:
Systeminställningar > Förvalda program > Webbläsning
netsampler
-
hur gör man för att välja en annan media spelare som förvald?
högerklicka på filen. Välj "öppna med" och markera att KDE ska komma ihåg valet och alltid använda applikationen.
(EDITERAD: såg inte att du använde KDE först)
(EDITERAD: såg inte att du använde KDE först)
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
[quote="Meganeoman"]hur gör man för att välja en annan media spelare som förvald?[/quote]
-:Offtopic:-
-:Offtopic:-
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
-
Jag kör Gnome.
[quote="Meganeoman"]Jag kör Gnome.[/quote]
Alright! Då kan du kolla upp gconf-editor och söka på totem (även på nycklat och värden) för att se vilka nycklar som kan vara av intresse för din del.
Alright! Då kan du kolla upp gconf-editor och söka på totem (även på nycklat och värden) för att se vilka nycklar som kan vara av intresse för din del.