Finch Problem

Vainyards

Finch Problem

Inlägg av Vainyards »

Tjena

Det är så att jag började testa finch, den terminalbaserade IM klienten.

TIll en början går allt fint fram tills jag upptäcker att jag inte kan skriva åäö, men det löste jag.
Efter en stund så ändrar jag storlek på terminalen jag kör finch i och sedan dess har alla rutor i finch varit för små, kontaktlistan är tex 1 rad, dialog runtan är kanske 3 osv.

Då är frågan, någon som vet hur jag skall göra för att fixa dem till "normal" strolek.

När jag startar finch i terminalen står det snabbt innan det startas "GntWM filen eller katalogen är inte tillgänglig"

Kör Openbox som fönsterhanterare.
Senast redigerad av 1 Vainyards, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Grefven

SV: Finch Problem

Inlägg av Grefven »

Ett tips är att ta en titt i "man finch", där står t.ex. att ALT+L ritar om fönstret.
Att ALT+R gör så man kan ändra storlek på de olika "fönster" man har med hjälp av piltangenterna, samt ALT+M för att flytta runt dem på samma sätt. Och ALT+W för att skifta mellan dem likt vanligt tabbande.

Hoppas det kunde hjälpa en bit på vägen.

Lycka till.
Being noticed can be a burden, Jesus got himself crucified becuase he got himself noticed, so I disappear alot. -Bob Dylan

The Ubuntu Counter Project- user number # 10930
sand

Re: Finch Problem

Inlägg av sand »

TIll en början går allt fint fram tills jag upptäcker att jag inte kan skriva åäö, men det löste jag.
Jag har samma problem, hur gjorde du för att lösa det?
Användarvisningsbild
Erikw
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Finch Problem

Inlägg av Erikw »

sand skrev:
Jag har samma problem, hur gjorde du för att lösa det?
+1 Undrar också.
2r.se
"There are people who don't like capitalism, and people who don't like PCs. But there's no one who likes the PC who doesn't like Microsoft." - Bill Gates
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet - inaktuell"