fisfia skrev:
En går bra men när jag vill försöka ladda ner mer än en i taget går det inte. Är det normalt?
Jag fattar heller inte var programmet finns nånstans. Jag kan inte hitta det och öppna det i t ex Program>Internet. Tänkte att jag kanske skulle ställa in nåt där så att det blev rätt. Men eftersom jag inte hittar själv programmet kan jag ju inte ändra några inställningar. Jag kanske har ställt in att jag bara vill ta ner en sak i taget? Eller ska det vara såhär? Det kanske är meningen? Dumt isf.
Jag är lika besviken på den normala torrentklienten som du. Av någon anledning så har det blivit så att en normalinstallation av den klienten bara tillåts ha en port öppen, samtidigt som programmet kräver en port per torrent som används. Och ännu värre, man måste använda gconf-editor för att utöka portantalet.
För att öka portantalet:
1. starta gconf-editor (antingen genom att trycka alt-f2 och skriva i gconf-editor där, eller via en terminal)
2. gå till apps - gnome-btdownload - settings och ändra min_port och max_port. Se dock till att maxporten är ett högre tal än minporten, och att inget tal är över ca 65 tusen.
3. Stäng editorn och starta om torrentprogrammet.
De har tänkt att man inte ska lusa ner menyerna med onödiga länkar, du öppnar bara klienten för att starta en torrent, så det går lika fint att du dubbelklickar på filen eller låter firefox autostarta. Högerklicka på menyn välj "ändra meny" och se till att torrentklienten är förkryssad och sedan starta den i menyn. Gär att få ditt gconf oxå, den heter konfigurationseditorn.