Windows... i en version jag iNTE sett innan :)

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Faidros

Windows... i en version jag iNTE sett innan :)

Inlägg av Faidros »

http://youtube.com/watch?v=LjluIV8YM4I

Fast det finns det ju lösningar på det oxå.. :)
In a world without wall and fences, who needs windows and gates?
Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

SV: Windows... i en version jag iNTE sett innan :)

Inlägg av Recordable »

;D ;D ;D
Användarvisningsbild
oGGe
Kontakt:

Inlägg av oGGe »

Windows CP, även namnet på Control Panel, som är lite smått "CP" ;D
The tux generation is now.
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag förstår inte vad som är så kul med en neurologisk skada (Cerebral Pares) att det kan gämföras med Windows? :-\
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
oGGe
Kontakt:

Inlägg av oGGe »

Hund skrev: Jag förstår inte vad som är så kul med en neurologisk skada (Cerebral Pares) att det kan gämföras med Windows? :-\
Egentligen ska man inte driva med folk som har skadan genom att använda det felaktigt, vilket de gör.

Man kan ju säga att Windows är ett handikappat operativsystem.
The tux generation is now.
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
Användarvisningsbild
Faidros

Inlägg av Faidros »

Hund skrev: Jag förstår inte vad som är så kul med en neurologisk skada (Cerebral Pares) att det kan gämföras med Windows? :-\
Okej. Jag fattar din poäng.

Själv tycker jag det är hejdlöst roligt med humor riktad mot min landsända, mitt ursprungsland (danmark, trots det grekiska namnet här på forumet), min bostadsort etc.

Till yttermera visso lider jag av en neurologisk funktionsnedsättning. Vilken tänker jag inte berätta här (inte just cerebral pares), men när jag hittar humor om den skrattar jag lika gott som åt alla annan god humor.

Är det generellt så fel med humor så fort den aktuella gruppen inte finns med bland de skapande? Det börjar kännas så. Ska det vara blattehumor måste det vara Özz eller salig Lasse Lindroth, ska det vara böghumor måste det vara Jonas Gardell..

Hade mitt inlägg varit roligare om du känt till mitt neurologiska handikapp?

Ps - mina somrar med morfar... samma humorgäng: http://youtube.com/watch?v=4YFmCAdhdNQ
Senast redigerad av 1 Faidros, redigerad totalt 21 gånger.
In a world without wall and fences, who needs windows and gates?
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Visst kan något vara roligt även om det vänder sej mot en viss grupp. Problemet i ett sånt här forum är dock att saker uppfattas så olika. Viktigare än att vara rolig är att visa varandra respekt. I verkligheten kan man givetvis skoja med det mesta och det kan ändå framgå tydligt att man gör det med värme och respekt, men i ett sånt här sammanhang är det svarare.

Faidros, jag gratulerar dej till att du har sån självdistans, det gör givetvis livet mycket lättare och roligare, men det finns personer som är känsligare och därför försöker vi uppmana att inte skämta om handikapp, etnicitet, sexuell läggning osv. Inte för att inte sådana skämt kan vara roliga i rätt sammanhang, utan för att undvika att alla ska känna sej välkomna, inte att vissa ska känna sej som driftkuckus. Visst kan omsorgen gå till överdrift nån gång, men syftet är hela tiden att så många som möjligt ska trivas.
Hade mitt inlägg varit roligare om du känt till mitt neurologiska handikapp?

Konstigt nog så hade det säkert varit roligare då, just för att man då vet att skämtet inte är på nån annans bekostnad. Den dag då alla i samhället betraktas som helt likvärdiga, oavsett kön, ålder, ursprung, handikapp osv, den dagen kan man skämta fritt utan att riskera att bli missförstådd, men där är vi tyvärr inte riktigt ännu.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Humor som bygger på självkritik och ödmjukhet är helt klart den bästa!

Att vi människor inte behandlar varandra lika gör att dessa skämt får en dålig klang, och att OM vi skulle behandla varandra lika skulle alla kunna skratta är varken en bra förklaring eller ursäkt... Vill man dissa Windows kan man göra det med Windows egna problem, inte skämma ut människor med en jobbig sjukdom.

Människor med sjukdomar för livet ska man stödja, t.ex. genom fonder för forskning, eller bara genom att allmänt vara en sjystare person än de som skapat den här videon...
Användarvisningsbild
bax

Inlägg av bax »

Har sett denna förrut, och skrattar gott varje gång.

Man ska ha respekt för ALLA, oavsett handikapp.
Skall man vara petig så är nog dom flesta skämten på bekostnad av någon typ av handikapp.
Så länge det inte är personangrepp tycker jag det är OK, till en viss mån.

Jag gick på samma skola som Jesper Odelberg i mellanstadiet.
Han var grymt rolig redan då, skämtade om sitt handikapp och tyckte det var roligt om man skojade tillbaka.

/Bengt
Danni NaeiL
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Windows... i en version jag iNTE sett innan :)

Inlägg av Danni NaeiL »

Ojojoj. Läste den här betydligt senare än alla ni andra.
Jobbar med en person med hjärnskada och vilken grym humor killen har, liksom vi assistenter. Man får lite mer perspektiv med rå och grym humor, utan det förstörs allt. Så jag gillade detta... i synnerhet när Windows är så bedrövligt sketet som system. Killen vi hjälper använder det för ett specialprogram, men så instabilt som det och Windows är, blir det alltid problem och landstinget måste laga datorn. Bör tilläggas att landstinget gav honom en Pentium III, 128 Mb i ram! Vi talar 2008!! Mer CP-humor. Och Linux. O0
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"