Gossedjurs Tux
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Gossedjurs Tux

Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
SV: Gossedjurs Tux
blogg @ Gargamel.NU
- DeepThought
Jag har gjort en klipp-å-klistra-Tux en gång, den står här vid datorn
Inte värt pillet, men ganska nördigt..
http://linuxreviews.org/howtos/penguin/

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Haha, vad skojDeepThought skrev: Jag har gjort en klipp-å-klistra-Tux en gång, den står här vid datornInte värt pillet, men ganska nördigt..

- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Mjukistuxar är något vi funderat på här hemma, främst för den blivande web-shopen då.
Man måste börja med att skapa ett mönster som fungerar, sen kan man variera i det oändliga, ungefär som de gör på Tux Factory.
http://tux.crystalxp.net/
Man måste börja med att skapa ett mönster som fungerar, sen kan man variera i det oändliga, ungefär som de gör på Tux Factory.
http://tux.crystalxp.net/
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Men det finns ju ett mösnter som är släppt under GPL (tror jag) Jag postade det i mitt svar 

blogg @ Gargamel.NU
- Grön Göling
- Städsegrön
Ojoj, missade länken....men så går det när man har bråttom.Barre skrev: Men det finns ju ett mösnter som är släppt under GPL (tror jag) Jag postade det i mitt svar

Mönstret verkar intressant, skall ta och kika närmare på det. Om det blir för knöligt eller inte möter upp mot mina föväntningar, så får jag testa att göra eget. Sen skall jag ta och testa varianter från Tux Factory.
Kim Johansson håller kanske på och tecknar en Svensk Tux också, fast jag vet inte hur det ligger med det projektet. Han har för mycket för sig, den mannen.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
åå jag hoppasd et kommer finnas tuxar i web-shoppen, jag är ganska sugig på att sy..
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Måste skaffa tyg!
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
-
Väv lite tyg själv vetja!SakJur skrev: Måste skaffa tyg!

jag har en major vävstol om någon är intresserad av att köpa?
-
Näe, behåll den själv istället, säg upp dig från jobbet och börja väva tyg hemma, sedan säljer du det. Du kommer att bli miljonär! Garanterat!Chippen skrev: jag har en major vävstol om någon är intresserad av att köpa?
Här finns det Tuxar till salu: http://www.linuxshoppen.se/products.php?showgroup_id=39Chippen skrev: åå jag hoppasd et kommer finnas tuxar i web-shoppen, jag är ganska sugig på att sy..
-
Gossedjur? Menar ni inte gosedjur med ett "s"? Det är åtminstone vad vi säger där jag bor i Skåne. "Gosse" betyder "pojke". Därför blev jag först väldigt konfunderad av denna tråd. Vad då "pojkdjur"?
- Grön Göling
- Städsegrön
Major vävstol??Chippen skrev: jag har en major vävstol om någon är intresserad av att köpa?
Om man vill ha en general då?

Oooo...en oppustlig badetux!Lempa skrev: Här finns det Tuxar till salu: http://www.linuxshoppen.se/products.php?showgroup_id=39

Nu ska du inte vara så'n!Christian Johansson skrev: Gossedjur? Menar ni inte gosedjur med ett "s"? Det är åtminstone vad vi säger där jag bor i Skåne. "Gosse" betyder "pojke". Därför blev jag först väldigt konfunderad av denna tråd. Vad då "pojkdjur"?

(Särskilt om de är anatomiskt riktiga

Major = Enorm.Grön Göling skrev:Major vävstol??Chippen skrev: jag har en major vävstol om någon är intresserad av att köpa?
Om man vill ha en general då?![]()

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Grön Göling
- Städsegrön
Jag vet...jag bara vill att ni ska tro att jag är lika dum som jag ser ut.Hund skrev: Major = Enorm.![]()

jag skulle ju kunna väva mitt eget tyg, dock vet jag inte hur man gör, jag är för lat, och jag är tveksam på om jag faktiskt skulle tjäna pengar på det... jag vill hällst bara bli av med den... tar plats i mitt sovrum...
- Grön Göling
- Städsegrön
Jag kan visa dig hur man väver.
Det inbegriper en hel massa arbete och rätt avsevärda kostnader, för det är inte billigt med vävgarner. Men det är roligt och oerhört skapande.
Fast till gosedjur så väljer man nog med fördel ett stretchigt material, typ plysch, eller också konstpäls. De klarar man inte av att väva hemma.
Fast stretchmaterial stickas ju, så om du vill så kan jag lära dig det också. Ett par stickor tar avsevärt mycket mindre plats än en vävstol, jag lovar.
Själv skulle jag vilja ha tag på en liten "handduksvävstol". Det är mera lagom i en hyreslägenhet, även om även jag har haft en "major".
EDIT Jag tror inte att jag gått OT ännu, men det börjar närma sig, va?
Det inbegriper en hel massa arbete och rätt avsevärda kostnader, för det är inte billigt med vävgarner. Men det är roligt och oerhört skapande.
Fast till gosedjur så väljer man nog med fördel ett stretchigt material, typ plysch, eller också konstpäls. De klarar man inte av att väva hemma.
Fast stretchmaterial stickas ju, så om du vill så kan jag lära dig det också. Ett par stickor tar avsevärt mycket mindre plats än en vävstol, jag lovar.
Själv skulle jag vilja ha tag på en liten "handduksvävstol". Det är mera lagom i en hyreslägenhet, även om även jag har haft en "major".
EDIT Jag tror inte att jag gått OT ännu, men det börjar närma sig, va?
jag har ett par små vävstolar också... vet inte om dem är till för att göra sig av med än dock (dom tillhör inte riktigt mig utan står mest i min lägenhet)...
Jag tror helt enkelt att jag tjänar mer på att sälja den...
det är lite OT...men vi håller oss fortfarande till ämnet om man är lite långsökt
Jag tror helt enkelt att jag tjänar mer på att sälja den...
det är lite OT...men vi håller oss fortfarande till ämnet om man är lite långsökt