VLC kraschar
VLC kraschar
VLC kraschar när jag ska kolla på DVD där, annat funkar dock fint. Har testat ett antal olika dvd-filmer.
Får detta fel:
libdvdnav: ifoRead_PGCI_UT failed - CRASHING!!!
vlc: vm.c:210: ifoOpenNewVTSI: Försäkran "0" falsk.
Avbruten (SIGABRT) (core dumped)
:S
Får detta fel:
libdvdnav: ifoRead_PGCI_UT failed - CRASHING!!!
vlc: vm.c:210: ifoOpenNewVTSI: Försäkran "0" falsk.
Avbruten (SIGABRT) (core dumped)
:S
SV: VLC kraschar
Ingen som har en susning?
libdvdnav är till för att kunna hantera menyerna på DVD-filmer.
Har du prövat olika filmer?
Har du prövat olika filmer?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Oj, det glömde jag skriva. Det funkade utmärkt när jag precis installerat Ubuntu, men efter några dagar (utan att jag gjort något speciellt, vad jag kan komma ihåg nu), så slutade det bara funka.
Jag har testat säkert 5 olika filmer. Händer bara när det gäller DVDr, inte XviD eller något annat.
libdvdnav4 och libdvdnav-dev är installerade.
Jag har testat säkert 5 olika filmer. Händer bara när det gäller DVDr, inte XviD eller något annat.
libdvdnav4 och libdvdnav-dev är installerade.
Senast redigerad av 1 skillz, redigerad totalt 3 gånger.
Om du installerar om dessa filer vad händer då? Lägg till --purge så tar du bort allting när du avinstallerar filerna.
Ingen lösning direkt men, Xine spelar DVD-filmer och använder sig inte av det där tydligen? Du kan ju pröva om det fungerar med Xine?
Ingen lösning direkt men, Xine spelar DVD-filmer och använder sig inte av det där tydligen? Du kan ju pröva om det fungerar med Xine?
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 3 gånger.
Hehe, nu helt plötsligt kom jag på att jag faktiskt har sett en DVD efter att VLC började krascha, en MDVDr (Musik DVD), så då kraschar det alltså inte på alla. Bara vissa. Dock alla andra jag testat.
Ska testa xine snart, är det gxine eller?
Ska testa xine snart, är det gxine eller?
"xine-motorn misslyckades att starta.
Ingen avdelare hittades - strömformatet inte känt."
Beror det på codecs? Har installerat DVD-stöd för gxine iaf.
Verkar som om jag hittade en till film som funkar till VLC, så vissa funkar, vissa inte.
Ingen avdelare hittades - strömformatet inte känt."
Beror det på codecs? Har installerat DVD-stöd för gxine iaf.
Verkar som om jag hittade en till film som funkar till VLC, så vissa funkar, vissa inte.
Verkar som att den inte hittar codecen? Kör du från DVD-spelaren eller har du en avbildning på datorn? Om du har det sistnämnda kan du pröva att montera den innan du försöker spela den, om du inte redan gjort det?
Sistnämnda. Hur monterar man sånt i Linux då? Finns det något liknande Daemon Tools i Linux?
Edit: Hittade denna tråd, så nu vet jag iaf hur jag mountar
Edit: Hittade denna tråd, så nu vet jag iaf hur jag mountar

Senast redigerad av 1 skillz, redigerad totalt 4 gånger.