Gutsy ger dåliga vibbar...

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
xrx3z
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Gutsy ger dåliga vibbar...

Inlägg av xrx3z »

Tja!

Jag har testat både 4:e och 5:e triben av Gutsy och det känns inte bra asså.  :o
I den ena (4:e) funkade inte nätverket och i den andra (5:e) funkade inte x window...kom aldrig in i Metan. Är nu tebax till 7.04:an efter att även har testat oSuse beta 2 där det blev samma reslutat med ATIń som med Gutsy 5.

Jag vet så väl att betor inte är nåt man ska lägga för mkt kraft på...men dessa grejer får en ändå att bli skeptisk till om det är värt att se fram emot vidare uppdateringar till Linux...

Jag kan oxå säga att det är oSuse 10.2 och Ubuntu 7.04 de enda distar jag har testat som funkar till 100% på min burk, då med lite fippel med hjälp av ett par forum. Har då testat flera distar med varierande resultat...

Nån som har lika (vet inte om det är dåliga...) erfarenheter som jag med Linux...?

/X.
Bild
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

SV: Gutsy ger dåliga vibbar...

Inlägg av TForsman »

japp  8)

Många distar fungerar inte mitt internet kort, då kräver dem internet anslutning att installera drivisarna som man inte har möjlighet till.

andra distar kräver värsta manualen för att installera deras linux.

1 dist har hittat min mus perfekt och allt fungerade, men gillande den inte mycket.

Det som har strulat mest måste vara nätverkskortet som är trådlöst från Netgear.
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Användarvisningsbild
xrx3z
Kontakt:

Inlägg av xrx3z »

Tja Zinden!

...en annan fråga som inte har med tråden att göra:
Visst hade väl du länkar till "how to ATI grafik" som du har gjort under dina inlägg?

Om det var du...inte har du lust att skriva in dom i inlägget om du inte lägger tebax dom  :P, har glömt att spara de länkarna...

/X.
Bild
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

Användarvisningsbild
xrx3z
Kontakt:

Inlägg av xrx3z »

tackar! ;D
Bild
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Jag tror verkligen inte att man skall köra Gutsy nu och hoppas på att allt fungerar, det är inte ens beta än (Eller? :-\ Tror att betan skulle komma mot mitten/slutet på november eller så). Dock är det mycket som fungerar, som inte har fungerat i Feisty (t.ex. Santa Rosa-plattformen :-\).

Det finns en anledning till att de verkligen säger rakt ut att Gutsy just nu i huvudsak är för utvecklare, och inte skall användas för skarpt bruk (även om vissa av oss är tvingade, om vi skall kunna köra Ubuntu ö.h.t.).

Jag tror att det är en hel del som kommer att ordnas upp tills release-dagen. Det är ju nästan två månader kvar!
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
Xappe
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Xappe »

hehe, betan kommer med all sannolikhet komma före releasedatumet :P (så slutet av september förmodligen, inte november) :)
vanum est vobis ante lucem surgere
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

6 september: Gutsy Gibbon Tribe 6

27 september: Gutsy Gibbon Beta

18 oktober: Gutsy Gibbon släppts

Där har ni versionerna som kommer inom snar framtid  8)

Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Xappe skrev: hehe, betan kommer med all sannolikhet komma före releasedatumet :P (så slutet av september förmodligen, inte november) :)
Haha, oj :-[

Jag hade läst 27 september någonstans, mindes inte om det var 27e eller 21e, så jag tänkte at jag skriver "mitten/slutet", men så smög sig fel månad in också... som det kan bli.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
xrx3z
Kontakt:

Inlägg av xrx3z »

Zinden skrev: 6 september: Gutsy Gibbon Tribe 6

...mmm, som ni ser är det lixom "bara" 2 versioner kvar innan den släpps så det är inte mkt att spela på s.a.s. hoppas dom hinner fixa ALLT som inte funkar nu...men å andra sidan är det lika muppigt med oSuse...för min del kommer jag att satsa på den som kommer först (och som är kompatibelt med mitt system), i dagsläget är det oSuse som enligt roadmappen är den 4/10...
Bild
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/20070828/

http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/

om man vill testa igen när uppdateringar har gjorts.
Får ca 40-80 MB nya uppdateringar dagligen, så mycket händer varje dag.

Trill

Inlägg av Trill »

xrx3z skrev:

...mmm, som ni ser är det lixom "bara" 2 versioner kvar innan den släpps så det är inte mkt att spela på s.a.s. hoppas dom hinner fixa ALLT som inte funkar nu...men å andra sidan är det lika muppigt med oSuse...för min del kommer jag att satsa på den som kommer först (och som är kompatibelt med mitt system), i dagsläget är det oSuse som enligt roadmappen är den 4/10...
Fast man ska nog inte se till antal versioner utan antal dagar. Alpha versioner brukar aldrig fungera särskilt bra, man ska nog inte dra några slutsatser baserade på dem.
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

xrx3z skrev: ...mmm, som ni ser är det lixom "bara" 2 versioner kvar innan den släpps så det är inte mkt att spela på s.a.s. hoppas dom hinner fixa ALLT som inte funkar nu...men å andra sidan är det lika muppigt med oSuse...för min del kommer jag att satsa på den som kommer först (och som är kompatibelt med mitt system), i dagsläget är det oSuse som enligt roadmappen är den 4/10...
Feisty var värre för mig, beta versionen innan normala release kom ut funkade dåligt hos mig. Tänkte att Feisty kommer inte gå bra med så många buggar kvar....
Vad hände?
Allt blev mer eller mindre fixade innan feisty kom ut....

Användarvisningsbild
xrx3z
Kontakt:

Inlägg av xrx3z »

Trill skrev:
xrx3z skrev:

Fast man ska nog inte se till antal versioner utan antal dagar. Alpha versioner brukar aldrig fungera särskilt bra, man ska nog inte dra några slutsatser baserade på dem.
...nej du har helt rätt Trill...det var pessimistmasen i mig som talade...  ;)
Bild
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"