Hej,
Jag har problem med SVT:s Web-tv, har installerat mplayer samt plugin för firefox.
När jag öppnar länken så strartar buffringen men sedan stoppas uppspelningen....
Någon som har nogon ide'?
Problem med SVT WebTV [LÖST]
- rewz
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Problem med SVT WebTV [LÖST]
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 27 gånger.
- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: Problem med SVT WebTV
Inte för att det svarar på din fråga, men själv kör jag med firefoxtillägget MediaPlayerConnectivity och Realplayer. Det är vad jag märkt funkar bäst på svt...
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
- John Gilmore
- rewz
SV: Problem med SVT WebTV
Tack!
Löste mitt problem.....
Löste mitt problem.....
Senast redigerad av 1 rewz, redigerad totalt 27 gånger.
SV: Problem med SVT WebTV [LÖST]
Jag har ett konstigt problem med mplayer-plugin på svt.se (eventullt på fler ställen använder den i princip uteslutande på svt.se)
Är lättare att visa hur det ser ut än att beskriva, men kort sagt så får jag två filmförnster en liten och en (normal)stor. Se bifogade bilden.
Går iofs att stoppa den andra lilla, men det är lite störigt...
Är det jag som gjort nnågon märklig inställning eller är det svt som dabbat sig?
Är lättare att visa hur det ser ut än att beskriva, men kort sagt så får jag två filmförnster en liten och en (normal)stor. Se bifogade bilden.
Går iofs att stoppa den andra lilla, men det är lite störigt...
Är det jag som gjort nnågon märklig inställning eller är det svt som dabbat sig?
they may take our code, but they'll never take... OUR FREEDOM!
- rewz
Hej,
Har samma problem här med svt...
Har samma problem här med svt...
Jag hade samma problem för ett tagsedan och jag tror att det berode på att jag valde realplayer. När jag ändrade till "Windows Media Player" så funkade det bättre.
Till rewz så tror jag att du skall höger klicka på mplayer spelarn och välja configure, där skall du välja video output: till x11.
Hoppas att det hjälper någon.
Till rewz så tror jag att du skall höger klicka på mplayer spelarn och välja configure, där skall du välja video output: till x11.
Hoppas att det hjälper någon.
Det funkade för mig oxå, tack!Freddeg skrev: Jag hade samma problem för ett tagsedan och jag tror att det berode på att jag valde realplayer. När jag ändrade till "Windows Media Player" så funkade det bättre.

they may take our code, but they'll never take... OUR FREEDOM!