Installera drivrutiner?

Rino
Kontakt:

Installera drivrutiner?

Inlägg av Rino »

jag är total noob på detta med linux.. men jag har installerat och allt funkar fint utom mitt Belkin USB wlan... den hittar rt73 drivrutiner i ubuntu, det hittar även nätverket men det går inte riktigt att ansluta.. jag tänkte då uppdatera drivrutinerna.. så jag kollade vad jag behövde till mitt kort.. och det var rt73 4000 nånting.. och när jag sen ska lägga in drivrutinerna fattar jag noll!?!?

jag förstod att det inte skulle gå att göra grafiskt som i Windows.. men jag fattar noll av README filen...

nån som har nån aning om hur fan man gör? har suttit två dagar nu och fifflat men jag ger upp snart... om jag bara får igång internet så är allt lugnt, för då kan jag köra alla uppdateringar och sånt... Please help me! :) haha
Användarvisningsbild
zenbios
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

SV: Installera drivrutiner?

Inlägg av zenbios »

Hejsan.
version på drivar kanske inte är dem nyaste
här i länken, men så här får du igång det.
hoppas det hjälper dig. (rt73 drivarn)

https://help.ubuntu.com/community/WifiD ... r)#preview
Bild
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Att installera egna drivrutiner är lite överkurs, generellt sett så behövs det nästan aldrig. De drivrutiner som följer med fungerar nästan alltid. Undantaget är hårdvara som helt saknar drivrutiner i Ubuntu.

Prova först att slå av krypteringen på routern, det brukar var enklast att ansluta då. Vad händer, kan du se en lista på nätverk?
Rino
Kontakt:

Inlägg av Rino »

jo asså jag ser nätverket och det är 80% sändnings styrka och allt.. men när jag skriver in Hex och ansluter så visas den som ansluten till "Unknown" med 0% sändings styrka.. skit skumt.. det var därför jag tänkte uppdatera drivarna.. för den jag har behöver 4000 drivarna till rt73.. och jag tror inte det är dom som är installerade.. förmodligen 2000 eller 3000...
Rino
Kontakt:

Inlägg av Rino »

zenbios skrev: Hejsan.
version på drivar kanske inte är dem nyaste
här i länken, men så här får du igång det.
hoppas det hjälper dig. (rt73 drivarn)

https://help.ubuntu.com/community/WifiD ... r)#preview
läste igenom det där så jag antar att jag har 1 timme eller 2 framför mig med det där.. haha.. :) jag fattar ungefär hälften... aja jag ska försöka fixa det.. :P
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"