Mp3-spelare

Användarvisningsbild
Thomas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Mp3-spelare

Inlägg av Thomas »

Hej.
Letar efter en mp3 spelar för linux..tänkte dra en ljudkable ifrån min server till mitt hemmabio system.
Vilket inte är några problem att göra..

Nu kommer det speciela jag vill ha. vill kunna styra mp3 spelare från en websida..sitta i soffan med den bärbara logga in på servern.. välja mapp och låt.. har nog nästan 100gb mp3or liggande på den datron..

någon som har en bra idée på vilket program jag ska köra med..
Användarvisningsbild
Chippen

SV: Mp3-spelare

Inlägg av Chippen »

tjenna

Jag kom att tänka på en tråd jag skrev lite i för ett tag sen, det kanske kan vara vad du söker :)

http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,14641.msg111239.html#msg111239
Användarvisningsbild
Thomas

Inlägg av Thomas »

inte riktigt.. det jag är ute efter är ett interface till mp3 spelar som jag kan styra via en webläser på internanätverket..hade ett xbox som la av för ett tag sen..i xbmc fanns just det att slå på att du kunde byta låt med mar från en webläsare..
Användarvisningsbild
Smygis
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Smygis »

MPD, Det enda rätta.

Sedan gäller det bara att hitta en trevlig klient. Jag tror det tillomed finns en webbklient.

http://www.musicpd.org/

Flera webbklienter tillomed
Senast redigerad av 1 Smygis, redigerad totalt 22 gånger.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Användarvisningsbild
Thomas

Inlägg av Thomas »

då får man nått att leka med i kväll=) ser mycket lovande ut =)
Användarvisningsbild
Dimi
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dimi »

Thomas skrev: inte riktigt.. det jag är ute efter är ett interface till mp3 spelar som jag kan styra via en webläser på internanätverket..hade ett xbox som la av för ett tag sen..i xbmc fanns just det att slå på att du kunde byta låt med mar från en webläsare..

Vill passa på och sno tråden lite grand.

Jag får aldrig den funktionen att fungera. Jag kan slå på funktionen i xbmc. När jag sedan skriver in xboxens ipadress i webbläsaren på datorn så står det access denid (eller något liknande). Vet du något om detta och eller varför det uppstår?
Användarvisningsbild
Thomas

Inlägg av Thomas »

testa och lägga in en av dom nyaste xbmc kan hjälpa..
annars så får du nog kolla på xbmc forum..

Kan säga att MPD + webbklient är väldigt lätt att få igång tog mig 10-15 min sen var allt uppe och runing..så nu sitter jag och testar av dom olika webbklienterna som finns på deras sida för hitta vilken jag tycker känns bäst=)
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

Thomas skrev: inte riktigt.. det jag är ute efter är ett interface till mp3 spelar som jag kan styra via en webläser på internanätverket..hade ett xbox som la av för ett tag sen..i xbmc fanns just det att slå på att du kunde byta låt med mar från en webläsare..

jag är ledsen, det där var helt fel länk nu när jag kollade... vet inte hur det blev så fel...länken  jag skulle posta handlade om MPD  ???
Användarvisningsbild
Thomas

Inlägg av Thomas »

okej det är lungt =) tror jag hittade den tråde själv när "Smygis" skrev och tipsade om MPD =)
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"