Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Miro är en ny media spelare med inbyggd sök funktion samt verktyg för att bearbeta filmsnuttar
Miro finns tillgängligt för både windows och mac förutom linux.. Följande version är en första Public Preview
så förvänta inte att allt riktigt fungerar som det ska.. Men det ser helt klart intressant ut
Skriv gärna och säg vad ni tycker om miro ifall ni nu har fått det att fungera.. Själv får jag det inte att fungera
programet startar upp men avslutas efter att ha laddat miro guide..
i mitt fall så misstänker jag att det har något med java att göra då följade fel visas i terminal
/usr/bin/python2.5: symbol lookup error: /usr/lib/jvm/java-6-sun-1.6.0.00/jre/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so: undefined symbol: PR_NewMonitor
WARNING downloader: connection closed -- quitting
INFO Shutting down downloaders...
Om ni inte märkt det så är Miro gamla Democracy Player som fått nytt namn. (Det gamla namnet lät kanske för "GNU:igt?")
För mig fungerar det bra, men det kräver en del av datorn...
Skulle testa Miro tänkte jag, men då jag kör Gutsy, kunde jag inte använda deras repo sen kan jag inte köra Miro via källkoden då det krävs några xpcom program eller bibliotek, eller vad det är. Hur som helst så finns inte de i fårrådet.
Hur ska jag då gå tillväga?
De saknade berodendena är: mozilla-xpcom firefox-xpcom...
Misstänker att miro ännu inte funkar ned Gutsy dom har bara repo för dapper edgy feisty
Daniel Holm skrev:
Skulle testa Miro tänkte jag, men då jag kör Gutsy, kunde jag inte använda deras repo sen kan jag inte köra Miro via källkoden då det krävs några xpcom program eller bibliotek, eller vad det är. Hur som helst så finns inte de i fårrådet.
Hur ska jag då gå tillväga?
De saknade berodendena är: mozilla-xpcom firefox-xpcom...