Den säger:
E: /var/cache/apt/archives/screenlets_0.0.10-2_i386.deb: försöker skriva över "/usr/share/applications/FlowerScreenlet.desktop" som också finns i paketet screenlets-core
Är det något jag kan lösa med något kommando el. dyl? Eller vänta tills nästa uppdatering?
problem med senaste uppdateringen av screenlets 0.0.10-2
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- rewz
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
SV: problem med senaste uppdateringen av screenlets 0.0.10-2
Hej,
Jag hade samma problem... Löste det genom att avinstallera den gammla versionen via "Synaptic"
efter det installerade jag den nya via "Synaptic"
Jag hade samma problem... Löste det genom att avinstallera den gammla versionen via "Synaptic"
efter det installerade jag den nya via "Synaptic"
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Klantade mig lite... avinstallerade allt vad screenlets hette och gjorde installation på nytt, men tyvärr fanns ju inte några versioner för alla tre delarna, bara screenlets. Det finns ju även screenlets-core & screenlets-extra.
Resultatet är att screenlets inte fungare
Nya förslag på att få det att fungar?
Resultatet är att screenlets inte fungare

Nya förslag på att få det att fungar?
- rewz
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Det är helt rätt, om du går till "system--Inställningar" så hittar du screenlets där.
Bara att starta och du får upp den nya managern därifrån kan du lägga till screenletsen.
Om du inte hittar screenlets under inställningar så tryck "ALT F2" skriv "screenlets-manager"
I managern finns dom vanligaste screenletsen finns massor med nya att ladda ner från:
http://hendrik.kaju.pri.ee/screenlets/
Sen är det bra att packa upp dom till: /usr/local/share/screenlets
Efter omstart kommer dom med i managern, eller så kan du köra dom ifrån /usr/local/share/screenlets/xxxxxxx
Bara att starta och du får upp den nya managern därifrån kan du lägga till screenletsen.
Om du inte hittar screenlets under inställningar så tryck "ALT F2" skriv "screenlets-manager"
I managern finns dom vanligaste screenletsen finns massor med nya att ladda ner från:
http://hendrik.kaju.pri.ee/screenlets/
Sen är det bra att packa upp dom till: /usr/local/share/screenlets
Efter omstart kommer dom med i managern, eller så kan du köra dom ifrån /usr/local/share/screenlets/xxxxxxx