..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Jag har använt Gimp i två år snart och tycker det är dunder. Hoppas bara att 2.3 blir stabil version snart. Gränssnittet är mycket bättre och det finns en del trevliga funktioner. Det lär komma mer om hur man använder Gimp för digitalt foto. Jag använder även Bibble som är en Rawkonverterare som kostar litet men som konverterar till hög kvalitet på bilderna. Kommer nog prata en del om det också. Det finns för alla plattformar
BengtB skrev:
Jag använder även Bibble som är en Rawkonverterare som kostar litet men som konverterar till hög kvalitet på bilderna. Kommer nog prata en del om det också. Det finns för alla plattformar
Kommer nog köpa Bibble i höst, men använder LightZone så länge.... tills ekonomin ger lite utrymme. GIMP rules
BengtB skrev:
Jag använder även Bibble som är en Rawkonverterare som kostar litet men som konverterar till hög kvalitet på bilderna. Kommer nog prata en del om det också. Det finns för alla plattformar
Kommer nog köpa Bibble i höst, men använder LightZone så länge.... tills ekonomin ger lite utrymme. GIMP rules
Själv hoppas jag att LightZone 3 skall dyka upp i Linux-version. Verkade inte så sist jag kollade, tyvärr..
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...