Xubuntu - Ingen meny längst upp
Xubuntu - Ingen meny längst upp
Har installerat Xubuntu på min server men har som ämnet skvallrar om ingen meny längst upp. Vilket leder till att jag inte kan göra så mycket eftersom att jag inte hittar programen eller inställningarna.
Ska det vara så? Kan någon hjälpa mig med hur jag får tillbaks den? På alla scrennshots av xubuntu så finns den där.
Ska det vara så? Kan någon hjälpa mig med hur jag får tillbaks den? På alla scrennshots av xubuntu så finns den där.
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
SV: Xubuntu - Ingen meny längst upp
Finns trådar om detta. Jag hade bla. detta problem för en tid sedan. Sök lite.
Senast redigerad av 1 HOLMEN, redigerad totalt 16 gånger.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
har för mig att om du öppnar terminalen eller kör program rutan och skriverXaaR skrev: Har installerat Xubuntu på min server men har som ämnet skvallrar om ingen meny längst upp. Vilket leder till att jag inte kan göra så mycket eftersom att jag inte hittar programen eller inställningarna.
Kod: Markera allt
xfce4-panel
Välkommen till forumet XaaR! 
Inställningshanteraren / Panelen. Där ska du kunna lägga till en panel.

Inställningshanteraren / Panelen. Där ska du kunna lägga till en panel.
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 17 gånger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- DeepThought
Om det är själva panelprogrammet som inte startar är det bästa sättet är att starta det med Alt-F2, och inte i en terminal. D.v.s. Alt-F2 och sedan xfce4-panel, så slipper man att panelen är "knuten" till terminalen.

Nåväl: Välkommen XaaR!
Hund: det verkar vara XaaR som är ny, inte Ratski?Hund skrev: Välkommen till forumet Ratski!![]()

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Oj. Såg fel.DeepThought skrev: Om det är själva panelprogrammet som inte startar är det bästa sättet är att starta det med Alt-F2, och inte i en terminal. D.v.s. Alt-F2 och sedan xfce4-panel, så slipper man att panelen är "knuten" till terminalen.
Hund: det verkar vara XaaR som är ny, inte Ratski?Hund skrev: Välkommen till forumet Ratski!![]()

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
vad tusan jag är rutinerad i dessa sammanhang.. nästan 80 nilägg.. hahah... njaaa. Still learning and going strong!Hund skrev:Oj. Såg fel.DeepThought skrev: Om det är själva panelprogrammet som inte startar är det bästa sättet är att starta det med Alt-F2, och inte i en terminal. D.v.s. Alt-F2 och sedan xfce4-panel, så slipper man att panelen är "knuten" till terminalen.
Nåväl: Välkommen XaaR!![]()

Det handlar inte om antal inlägg utan om begåvning. För isåfall skulle ju jag vara begåvad, nästan!Ratski skrev:vad tusan jag är rutinerad i dessa sammanhang.. nästan 80 nilägg.. hahah... njaaa. Still learning and going strong!Hund skrev:Oj. Såg fel.DeepThought skrev: Om det är själva panelprogrammet som inte startar är det bästa sättet är att starta det med Alt-F2, och inte i en terminal. D.v.s. Alt-F2 och sedan xfce4-panel, så slipper man att panelen är "knuten" till terminalen.
Nåväl: Välkommen XaaR!![]()
)

- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Hur har det gått för dig?
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev