Trådlöst nätverk
Trådlöst nätverk
Varför hittar inte jag mitt trådlösa nätverk i ubuntu??? När jag går in på inställningarna så hittar han inte mitt trådlösa nätverk , jag trorjag har ett broadcom nätverkskort kort inbyggt i ferrari
Trådlöst nätverk
menar du att du har gått in i system/administation/nätverk och tittat på inställningarna för det trådlösa nätverkskortet?
för där borde du kunna ställa in det så att det funkar såvida du har drivrutiner till ditt kort...
för där borde du kunna ställa in det så att det funkar såvida du har drivrutiner till ditt kort...
Trådlöst nätverk
Broadcom kort är ett helvete.
Trådlöst nätverk
Ja så har jag gått in , men när jag ska välja nätverk där så finns det inget , varför?
- gholen
- Hedersmedlem
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
Trådlöst nätverk
Broadcom kort är ett helvete, JA, men det finns hjälp att få.
när jag får tid så ska jag översätta den här,, tills dess får du nöja dig med den här HOWTO:n somfinns här !
Det funkar faktiskt bra! Har ett broadkom 4318 jag med. och det surfar jag på nu
när jag får tid så ska jag översätta den här,, tills dess får du nöja dig med den här HOWTO:n somfinns här !
Det funkar faktiskt bra! Har ett broadkom 4318 jag med. och det surfar jag på nu

Trådlöst nätverk
[quote="gholen"]Broadcom kort är ett helvete, JA, men det finns hjälp att få.
[/quote]
Testade HOWTOn som du länkade till o får det inte att fungera alls faktiskt... Guiden säger att "Broadcom Corporation BCM4318 [AirForce One 54g] 802.11g Wireless LAN Controller (rev 02) that this guide is VERY unlikly to work for you"
Så, eftersom du o jag gholen verkar ha samma nätverkskort vore det grymt om du kunde visa hur du fick ditt att fungera... WLAN är det enda som för tillfället får mig att använda windows... Vore det inte för detta skulle jag vara lost i linux forever.

Testade HOWTOn som du länkade till o får det inte att fungera alls faktiskt... Guiden säger att "Broadcom Corporation BCM4318 [AirForce One 54g] 802.11g Wireless LAN Controller (rev 02) that this guide is VERY unlikly to work for you"
Så, eftersom du o jag gholen verkar ha samma nätverkskort vore det grymt om du kunde visa hur du fick ditt att fungera... WLAN är det enda som för tillfället får mig att använda windows... Vore det inte för detta skulle jag vara lost i linux forever.
Trådlöst nätverk
Har för mig att jag kikade lite här http://www.seungpyo.com/stacksandpiles/ ... apper-606/ när jag sparkade igång mitt nätverk.
SV: Trådlöst nätverk
Körde precis igång ett Broadcom Corporation BCM4318. Gjorde så här:
Kolla först kortet. Kör i terminalen:
lspci | grep Broadcom\ Corporation
Svaret ska bli något liknande:
0000:05:02.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4318 [AirForce One 54g] 802.11g Wireless LAN Controller (rev 02)
Hämta och lägg följande fil på skrivbordet:
http://compwiz18.blackhole.cx/bcm4318/g ... all.tar.gz
Öppna terminalen och skriv:
cd ~/Desktop
Packa upp:
tar -xf bcm4318*.tar.gz
Installera:
sudo ./ndiswrapper_setup
Starta om datorn
Kolla först kortet. Kör i terminalen:
lspci | grep Broadcom\ Corporation
Svaret ska bli något liknande:
0000:05:02.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4318 [AirForce One 54g] 802.11g Wireless LAN Controller (rev 02)
Hämta och lägg följande fil på skrivbordet:
http://compwiz18.blackhole.cx/bcm4318/g ... all.tar.gz
Öppna terminalen och skriv:
cd ~/Desktop
Packa upp:
tar -xf bcm4318*.tar.gz
Installera:
sudo ./ndiswrapper_setup
Starta om datorn