Hej,
Jag har lite problem med att dela ut en mapp via FTP som ligger på en NFTS partition. Jag kan inte skriva till partitionen och jag vill inte kunna heller men jag förstår inte varför jag inte kan komma in på den via FTP. Jag använder (G)proFTPd.
Jag får detta meddelande när jag försöker att ansluta:
530-Unable to set anonymous privileges.
530 Login incorrect.
Hjälp någon?
NTFS FTP problem.
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
NTFS FTP problem.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
NTFS FTP problem.
Rättighetssystem kan vara bra att kunna 
Du vill korskoppla flera rättigheter till en och samma, men din NTFS tillåter inte detta.
Kolla den katalog på din NTFS partion så att "everyone" har full access och att den är utdelad.

Du vill korskoppla flera rättigheter till en och samma, men din NTFS tillåter inte detta.
Kolla den katalog på din NTFS partion så att "everyone" har full access och att den är utdelad.
Jag vet inte, men jag tror detta kommer för att katalogen inte är utdelad i NTFS.530-Unable to set anonymous privileges.
Detta kommer för att "everyone" inte är med i katalogens rättigheter.530 Login incorrect.
- HOLMEN
- Fadder
- Kontakt:
NTFS FTP problem.
Aha, men hur fixar jag detta då?
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
- HOLMEN
- Fadder
- Kontakt:
NTFS FTP problem.
Nu har jag fixat så att jag har skrivrättigheter till min NTFS partition, men det funkar fortfarande inte...
HJÄLP!
HJÄLP!
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
NTFS FTP problem.
[quote="Holmen"]Nu har jag fixat så att jag har skrivrättigheter till min NTFS partition, men det funkar fortfarande inte...
HJÄLP![/quote]
Du kan inte skriva till NTFS - då måste du göra ett expriment.
Vill du lägga filer på din NTFS partion så får du göra det lokalt eller så får du installera något som kan fixa det för dig, men det är på exprimentstadiet - sök här på forumet.
NTFS är microsofts system, dom vill inte släppa källkoden till det ....
HJÄLP![/quote]
Du kan inte skriva till NTFS - då måste du göra ett expriment.
Vill du lägga filer på din NTFS partion så får du göra det lokalt eller så får du installera något som kan fixa det för dig, men det är på exprimentstadiet - sök här på forumet.
NTFS är microsofts system, dom vill inte släppa källkoden till det ....