Jag fick en pdffil av min chef idag. När jag öppnade den var den omformaterad och den gick inte att läsa överhuvudtaget. Hur kan det komma sig att Pdfer ändras och ser annorlunda ut, det borde väl inte vara möjligt. Jag har mottagit filen från honom två gånger och det blir samma fel båda gångerna. Virus???
Känns lite tråkigt med tanke på allt positivt jag sagt om linux. Nu när det gäller så kajkar det.
Edit: När jag öppnar filen via webbmejlen så fungerar det fint men inte när jag hämtar filen via thunderbird.
Pdf krångel
- Dimi
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Pdf krångel
Senast redigerad av 1 Dimi, redigerad totalt 15 gånger.
SV: Pdf krångel
Jag har samma problem, det blir en konstig text .eml fil av det hela.
Det händer när pdf:en i mailet är vidarebefodrat och även med Thunderbird i windows xp.
Nån som vet nån lösning?
Det händer när pdf:en i mailet är vidarebefodrat och även med Thunderbird i windows xp.
Nån som vet nån lösning?
kämpar på med att lämna windows.....
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
SV: Pdf krångel
Råkade ut för samma sak fick en fil som hette winmail.dat
så jag döpte om den till winmail.pdf men fick ändå högerklicka ock välja öppna med annat program, Dokument visare innan den visade sig som en pdf på skrivbordet
använder Evolution
så jag döpte om den till winmail.pdf men fick ändå högerklicka ock välja öppna med annat program, Dokument visare innan den visade sig som en pdf på skrivbordet
använder Evolution