WLAN kort släpper uppkopplingen vid högre hastigheter eller filer.

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
HOLMEN
Fadder
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

WLAN kort släpper uppkopplingen vid högre hastigheter eller filer.

Inlägg av HOLMEN »

Jag har haft ett problem med detta sedan jag skaffade min laptop men nu orkar jag helt enkelt inte med det längre. WLAN kortet är ett Atheros som detekteras av restricted-manager och installeras utan problem osv. Går sedan bra att koppla upp sig men sen om jag tex. ska ladda upp en filmfil ifrån min laptop till min mediapc över ftp så dör det. KAnske hoppar igång en sväng, sen dör det igen. Det dör också via Deluge och andra större filer som när man ska tanka ner en ubuntu .isp fil via firefox. När man tankar upp eller ner sådana större filer så dör det mer med jämna mellanrum annars dör det lite mer random.

Hur som heslt så är jag trött på att inte kunna göra med man vill utan att internet ska dö hela tiden!

Är det någon som har ett liknande problem och/eller fixat det?
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Användarvisningsbild
DeepThought

SV: WLAN kort släpper uppkopplingen vid högre hastigheter eller filer.

Inlägg av DeepThought »

Har du försäkrat dig om att det inte är routern som strular? Jag vet nämligen att det är en del som haft problem med att vissa trådlösa routrar klappar ihop om man kör för mycket trafik över dem.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
HOLMEN
Fadder
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

SV: WLAN kort släpper uppkopplingen vid högre hastigheter eller filer.

Inlägg av HOLMEN »

Tyvärr händer det på alla trådlösa nätverk som jag kopplar upp mig till. Mitt, morsans och farsans, flickvännes syster, kusinen, spelar ingen roll...
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"