Serpentine ostabilt?

TomHell

Serpentine ostabilt?

Inlägg av TomHell »

Som ny här på forumet får framtiden utvisa om jag placerar denna post/tråd rätt.

Har kört Ubuntu 7.04 från och till i ett par veckor nu. Idag skulle jag prova bränna ut en cd med ett gäng MP3-filer. Bortsett från att det tog myyycket längre tid än i mina brännarprogram under WXP, fick Serpentine för sig att den skulle stoppa in ett bonusspår. Döm om min förvåning när jag slängde i min nybrända skiva i stereon, med fräsch hårdrocksmusik för 2000-talet, och det första spåret som snurrade ut på hög volym var titelsången till Doktor Snuggles!  :o

Bläddrade framåt efter att den första chocken hade lagt sig och insåg att alla de låtar jag valt fanns med i rätt ordning. Men först kom alltså Doktor Snuggles.  Är detta en känd bugg eller är jag månne först? (Jag har alltså Doktor Snuggles på hårddisken så jag är inte helt överraskad, men jag hade inte valt den och den fanns inte med i samma mapp som de andra filerna.)
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

SV: Serpentine ostabilt?

Inlägg av TForsman »

Utan ditt vetande tror jag att den kom med på nåt sätt när du brände ut skivan. Kanske råkade komma med när du letade efter låtarna du ville ha ut på skiva.
Tog du nån låt från mappen där Doktor snuggles fanns? (om ja, då tror jag att det är så)
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

Jag har bränt en ljud-CD med Serpentine och det fungerade. Då skapade jag först en play list-fil (en .pls-fil) med Rhythmbox och sedan laddade jag in den filen i Serpentine.
TomHell

Inlägg av TomHell »

Zinden skrev: Utan ditt vetande tror jag att den kom med på nåt sätt när du brände ut skivan. Kanske råkade komma med när du letade efter låtarna du ville ha ut på skiva.
Tog du nån låt från mappen där Doktor snuggles fanns? (om ja, då tror jag att det är så)
Nej, jag är så säker jag kan bli (man kan aldrig vara 100% säker på något) på att jag inte gjort något för att åstadkomma detta fel.
Låtarna jag brände ligger i en och samma mapp. I den mappen finns inga andra låtar än de jag brände. Dr Snuggles-spåren ligger i en egen mapp. Efter att jag lyssnat på skivan (och insåg att det blivit fel) gick jag tillbaka till datorn och tittade på den brända låtlistan i Serpentine som fortfarande var öppet. Där fanns ingen Dr Snuggles med, endast de låtar jag valt. Av den anledningen är jag tämligen säker på att jag inte "råkat" trycka med den låten...

Skumt värre. Men iofs inget jätteproblem för mig personligen då jag förmodligen inte kommer att använda Serpentine så mycket. Den verkar vara på tok för långsam i jämförelse med mina Windows-alternativ.

Att göra en pls-fil och importera kan möjligtvis vara en väg runt detta problem, men det känns som lite väl mycket jobb & krångel. Men tack för tipset.
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"