Fixat beryl nu, men får inga knappar i övre kanterna av "fönster" hur får jag fram dom?
Sen finns det någon "dock" intregrerad i beryl? isf hur får jag fram den?
Beryl Inga "knappar" i fönter
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- Iceron
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
SV: Beryl Inga "knappar" i fönter
Menar du fönster ramarna?
Isånnafall om du har beryl-manager.
kolla vilken fönsterhanterare och vilken fönster dekoratör du kör med, och testa lite av alternativen du har där.
Isånnafall om du har beryl-manager.
kolla vilken fönsterhanterare och vilken fönster dekoratör du kör med, och testa lite av alternativen du har där.
emerald --replace borde fungera.
Om du väljer Metacity får du inga fönster då med?
Om du väljer Metacity får du inga fönster då med?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Brukar hända för mig ibland. Minimerar jag fönstret brukar de komma tillbaka. Vet någon varför det gör såhär?
Tillsammans.
får helt enkelt inga knappar hur jag än väljer, med knappar menar jag "minimera" "maximera" "stäng"
Har du drivrutinerna korrekt installerade? Har ditt grafikkort 3-D stöd? Får du någon fönsterlist med Metacity? (Orginal).
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
hahha jag har samma problem får det även om jag kör med mjuka fönster eller vad det heter i installnings meny med 7.04 installerat
// matte
// matte