Neverball
Neverball
I väntan på att jag får råd med mitt Wii och Banana Blitz så lirar jag nu ganska mycket Neverball. Gott spel! Fast ganska svårt. Är det nån som klarat alla banorna?
Själv kämpar jag just nu med andra halvan av hard. Klarat ett par på Mehdinivå oxå, men det är knepigt alltså!
Själv kämpar jag just nu med andra halvan av hard. Klarat ett par på Mehdinivå oxå, men det är knepigt alltså!
Nybliven nörd!
- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
SV: Neverball
lillebror min har klarat ut hela. helt galet. själv är jag halvvägs igenom hard och har klarat 3-4 st av dem galna banorna. grymt bra spel :-)
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Jo då, Neverball har man ju lirat.
På ett LAN så satt jag och ett par kompisar och spelade sönder spelet ändå in till klockan 5 på morgonen, tror dock inte att vi klarade alla de svåraste banorna.
På ett LAN så satt jag och ett par kompisar och spelade sönder spelet ändå in till klockan 5 på morgonen, tror dock inte att vi klarade alla de svåraste banorna.
Boldly going nowhere
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Vad är det för spel? 

Neverball är en Super Monkey Ball PC klon och finns gratis tillgängligt till Linux, Mac och Windows.
Det finns även i bibloteket:
Spelet går ut på att man ska ta sig ifrån start till mål och innan dess ska man ofta hinna samla in ett antal mynt eller klara av någon klurighet. Man är en boll och så rör man sig framåt genom att du "vippar" på underlaget.
Det finns även i bibloteket:
Kod: Markera allt
sudo apt-get install neverball
Boldly going nowhere
-
- Kontakt:
Oh my god!
det var omäjligt att klara första banan!
det är ju inte bara bollen som flyttar sig, den förbannade kameran flyttar på sig också och det var inte lätt XD ska testa några gånger till innan jag get mig 

Det ta rett litet tag innan man får full kontroll på bollen, men sen så. Man kan även låsa kameran om man vill, med f1 eller f3 eller vad det är. Dessutom kan man själv snurra kameran genom att trycka på vänster eller höger musknapp beroende på vilket håll man vill snurra den.
Nybliven nörd!
-
- Kontakt:
Aha, det förenklar nog saken en del XD
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Det var lite roligt :>