Ett antal problem.

ciwie

Ett antal problem.

Inlägg av ciwie »

Tjena. Nu har jag fått ett drös problem som jag inte har lyckats att lösa själv.

1. Datorn fryser sig ibland, vilket är sk*t jobbigt. Jag tror att det kan vara min externa som krånglar.. eftersom när den är på så blir allt galet. Jag har installerat NTFS-3g till disken. Som sagt jag tror.

2. När jag bootar en LiveCD så får jag inte fram X på vanliga "Install ubuntu" så jag måste gå in i felsäkert, vilket är också grymt jobbigt.

3. När jag kör igång mitt ubuntu så får den ingen IP adress, så jag måste köra "sudo dclient eth1" för att internet ska gå igång.

Allt detta har funkat tidigare utan problem.. när jag körde windows och Ubuntu på samma disk med grub.
Sitter inte i någon router/modem, Kör med kabel direkt ifrån väggen. Skivan som jag installerar med funkar klockrent på min laptop.

Fakta:

Moderkort: ASUS P5LD2
Processor: Dual Core 3.0Ghz
Minne: 1024Mb DDR2
Grafikort: Nivida 7600 GT
HDD: 1 SATA 350GB

Tacksam för svar.

MVH
Användarvisningsbild
Iceron
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

SV: Ett antal problem.

Inlägg av Iceron »

1: Har du mozilla på samtidigt? testa även ctrl+alt+backspace (Startar om X.)

2: ingen aning ???

3: Hade precis samma problem, men jag kommer inte ihåg hur jag fixade det...
Stationär: p4@2.4ghz, 512MB DDR,  nvidia 7600gs | Laptop: intel c2d@1.5ghz 1gb DDR2 | Mediacenter: p4@3ghz, 1gb ram, nvidia 6100LE | Server: p3@550mhz, 512mb ram, 420gb hd.
Bild
ciwie

SV: Ett antal problem.

Inlägg av ciwie »

Iceron skrev: 1: Har du mozilla på samtidigt? testa även ctrl+alt+backspace (Startar om X.)

2: ingen aning ???

3: Hade precis samma problem, men jag kommer inte ihåg hur jag fixade det...
Det kan vara vad som helst.. typ Azureus, Amarok osv.. 2:ans fel kanske jag har listat ut.. min cdrom kanske har pajat.. ska testa byta idag tänkte jag. 3:an, okej försök att komma ihåg ^^, vill verkligen att dom här problemen ska lösas.. det är ett par riktigit irriterande fel :(
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"