Jag skulle vilja se en förbättrad sökfunktion.
Till exempel skulle jag vilja ha en dropdownmeny där man kunde välja på olika nyckelord. Tex hårddisk, pekdon, ikon, tv-out mm. Dessa ord skulle dessutom vara länkade till de ord som folk i allmänhet använder. Tek pekdon skulle vara länkat till mus, möss, mice, mouse, musa, musar, touch pad osv.
I nuläget kan man missa en vital guide på grund utav att man inte använder samma sökord som guideskrivaren använde.
Förbättrad sökfunktion
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
SV: Förbättrad sökfunktion
Förstår hur du menar, du tänker i stil med Ubuntuforums. Tyvärr är det inte möjligt med den typ av forum vi kör idag(SMF), dock har vi planer på att expoertera det nuvarande forumet till phpbb3 vid möjlighet och då ska det för hoppningsvis finnas fler intressanta funktioner, bland annat göra sökningarna bättre.
Det jag kan säga i nuläget
ska även se över om smf har möjlighet att låsa så användare som skapar en ny tråd måste ange nyckelord.
MVH Louie
Ubuntu Sverige
Det jag kan säga i nuläget

ska även se över om smf har möjlighet att låsa så användare som skapar en ny tråd måste ange nyckelord.
MVH Louie
Ubuntu Sverige
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
- Dimi
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ok. Tackar för ett snabbt svar.
Det skulle vara en förbättring i alla fall.
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Javisst. Det är helt klart en fuktion som blir mer och mer nödvändig desto större vi blir, speciellt om vi vill undvika att få samma fråga var och varannan dag bara pga att folk inte kan söka.Dimi skrev: Ok. Tackar för ett snabbt svar.
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
Mycket bra idé, indexerade metataggar is the way!Louie skrev:
-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]