Java/Flash spel på Blip och King.com

För spelentusiaster !
Användarvisningsbild
svartberg
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Java/Flash spel på Blip och King.com

Inlägg av svartberg »

Skulle spela med en gammal vän lite sällskapsspel på webben tänkte jag. Först bestämde vi oss för att spela på king.com, men när jag skulle välja spel kom ett test fram med röd text under val av OS. Spelet kräver Windows XP

Jaha tänkte jag och förstod inte varför det behövdes.

Sedan testade jag på Blip och tänkte att detta bör fungera fint för mig. Dock så kunde jag inte koppla upp mot servern. Efter ett par försök med samma sak, bootade jag upp min WinXP och då fungerade fint.

Java ska vara plattformsoberoende sägs det, men verkar lite fulkodat på blip eller så är spelsajterna uppköpta av microsoft, det får en o börja undra :P
ddevil
Kontakt:

SV: Java/Flash spel på Blip och King.com

Inlägg av ddevil »

Blip använder, vad jag vet, Shockwave formatet för deras spel.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag använder Swiftfox och för mig fungerar Blip utan problem. :)

Edit: Shockwave används ju på Blip med. Lösning: https://help.ubuntu.com/community/Shockwave
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 30 gånger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

ddevil skrev: Blip använder, vad jag vet, Shockwave formatet för deras spel.
Så här står det i hjälpen på blips hemsida:

Linux
Är du Linuxanvändare och vill spela våra spel går det normalt bra. Du behöver i så fall använda dig av Mozilla som webbläsare.

Vill du spela våra bräd/sällskapsspel krävs att du har Java installerat. Java hittar du hos Sun

Vill du spela några av våra Flash-spel behöver du ladda ner en plugin från Macromedia. Den hittar du här.

Står alltså inget om shockwave.
Det är något i just Ubuntu som hindrar en från att kopplas upp mot deras server. Har mailat dom och ingen från tekniska avdelningen har kunnat hitta felet.
Verkar inte vara brandväggen som stoppar heller utan något annat.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

k_jermeus skrev:
ddevil skrev: Blip använder, vad jag vet, Shockwave formatet för deras spel.
Så här står det i hjälpen på blips hemsida:

Linux
Är du Linuxanvändare och vill spela våra spel går det normalt bra. Du behöver i så fall använda dig av Mozilla som webbläsare.

Vill du spela våra bräd/sällskapsspel krävs att du har Java installerat. Java hittar du hos Sun

Vill du spela några av våra Flash-spel behöver du ladda ner en plugin från Macromedia. Den hittar du här.

Står alltså inget om shockwave.
Det är något i just Ubuntu som hindrar en från att kopplas upp mot deras server. Har mailat dom och ingen från tekniska avdelningen har kunnat hitta felet.
Verkar inte vara brandväggen som stoppar heller utan något annat.
Skulle pröva spelet Shanghai, men saknade ett plugin, klickar på Install men den hittar det inte, jag klickar då på manuall install och länkas till denna sida: http://www.adobe.com/shockwave/download/

Så jag trodde dom hade Shockwave? ???
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Spel"