Eller har du en bra ide på ett program? Eller vill du ha ett enkelt program, men du kan inte programmera själv?
Då har du kommit rätt!
Hjälp till att fylla på med ideer!

trixon skrev: Jag behöver ett backupscript, som jag inte kan göra själv.
bkp minfil: skapar en kopia av minfil som ligger i samma katalog som minfil, och som heter minfilYYYYMMDD_HHMMSS.
Om man skriver
bkp minfil .
eller liknande skall filen skapas där man står.
Kod: Markera allt
#!/bin/bash
SOURCEFILE=$1
if [ -z $SOURCEFILE ]; then
echo "No source file specified"
exit 1
fi
if [ -z $2 ]; then
TARGETFOLDER=$(dirname $SOURCEFILE)
else
TARGETFOLDER=$2
fi
TARGETFILE=$TARGETFOLDER/$(basename $SOURCEFILE)_$(date +%Y%m%d_%H%M%S)
if [ -f $SOURCEFILE ]; then
cp $SOURCEFILE $TARGETFILE
if [ $? -ne "0" ]; then
echo "ERROR: Couldn't create copy"
exit 2
fi
exit 0
fi
echo "ERROR: File not found $SOURCEFILE"
exit 1
Overview of Features
* XHTML/CSS compliance
* Multi-user support
* 30 supported languages: Basque, Bulgarian, Chinese-Big5, Chinese-GB2312, Czech, Danish, Dutch, English-US, Estonian, Finnish, French, Galician, German, Greek, Holo-Big5, Hungarian, Icelandic, Italian, Japanese, Korean, Norwegian, Polish, Portuguese_BR, Portuguese, Romanian, Russian, Spanish, Swedish, Turkish, Welsh
* Auto-detect user's language preference from browser settings
* View calendars by day, week, month or year
* View another user's calendar
* View one or more users' calendar via layers on top of your own calendar
* Add/Edit/Delete users
* Add/Edit/Delete events
* Repeating events including support for overriding or deleting (exceptions)
* Configurable custom event fields
* User-configurable preferences for colors, 12/24 time format, Sun/Mon week start
* Online help
* Checks for scheduling conflicts
* Email reminders for upcoming events
* Email notifications for new/updated/deleted events
* Export events to iCalendar, vCalendar or Palm
* Import from iCalendar, vCalendar or Palm
* Optional general access (no login required) to allow calendar to be viewed by people without a login (useful for event calendars)
* Users can make their calendar available publicly to anyone with an iCalendar-compliant calendar program (such as Apple's iCal, Mozilla Calendar or Sunbird)
* Publishing of free/busy schedules (part of the iCalendar standard)
* RSS support that puts a user's calendar into RSS (WebCalendar 1.1+)
* Subscribe to "remote" calendars (hosted elsewhere on the net) in either iCalendar or hCalendar formats (WebCalendar 1.1+)
* User authentication: Web-based, HTTP, LDAP or NIS
Ja men det är denChippen skrev: Ja typ någonting sådant, fast det ska hällst vara itegrerat i en sida, så man inte behöver ladda hem och installera...
Skulle man inte kunna ha nån form av log plugin till sin videospelare som skickar vilken fil (avsnitt och serie som namn) till en textfil, en sql databas eller något som man bara kunde kolla i, så man får en överblick på vilken serie och vilket avsnitt man är påChippen skrev: Jag tittar på mycket serier och det är alltid så svårt att hålla koll på vilket avsnitt man ligger på... jag skulle vilja ha ett program som typ skrev ner i en text fil vilken som var den senaste filen man tittade på i en specifik mapp...
Jag har en enkel sak..
En NFO-läsare för Gnome miljön. Nu finns det en tidig version kallad knfo som är för KDE.
Det jag vill ha är att man kan välja färg på texten och bakgrunden själv och att man har möjlighet till att redigera NFO-filer och att man kan klicka på en länk och denna öppnas i webbläsaren.
Inget av detta finns i knfo.
En ypperlig NFO-läsare för Windows är ju GetDiz. Nått sådant skulle jag vilja se!
Inte jag heller, börja precis med python igår så har en hel del att lära innan jag kan göra det.Chippen skrev: Vore hur fint som hällst... jag har dock ingen aning om hur man gör
Något att titta på kan vara mplayer och hur det går att spara ner en fil som innehåller info om var man slutat titta. Det skulle kanske kunna gå att använda den infon för att automagiskt detektera när man sett klart på en film?Deleet skrev:Skulle man inte kunna ha nån form av log plugin till sin videospelare som skickar vilken fil (avsnitt och serie som namn) till en textfil, en sql databas eller något som man bara kunde kolla i, så man får en överblick på vilken serie och vilket avsnitt man är påChippen skrev: Jag tittar på mycket serier och det är alltid så svårt att hålla koll på vilket avsnitt man ligger på... jag skulle vilja ha ett program som typ skrev ner i en text fil vilken som var den senaste filen man tittade på i en specifik mapp...
[Filtypen har inaktiverats och kan inte längre visas.]
Det där verkade rätt intressant och behövligt. Ska se om jag kan snickra ihop ett sånt program i Python (kan dock inte lova nåt). Antar att du inte har något emot att vara betatestare?Hund skrev: Jag har en enkel sak..
En NFO-läsare för Gnome miljön.