Går inte att spara ändringarna för grafikkortet...

Daniel

Går inte att spara ändringarna för grafikkortet...

Inlägg av Daniel »

Hej, jag har ubuntu 7.04 på datorn och har installerat drivrutinerna för mitt grafikkort GeForce 6200 med hjälp av programmet Envy. Det går att göra alla ändringar jag vill, men när jag vill spara mina ändringar (save to X Configuration File) får jag felmeddelandet "Unable to remove old X config backup file /etc/X11/xorg.conf.backup"
Hur gör jag för att spara mina ändringar för varje gång jag startar om datorn glömmer den bort de inställningar jag gjort?
Tackar på förhand :)
Emil.s
Kontakt:

SV: Går inte att spara ändringarna för grafikkortet...

Inlägg av Emil.s »

Testa att ta bort det manuellt:
rm /etc/X11/xorg.conf.backup

:)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Daniel

Inlägg av Daniel »

Nu har jag tagit bort backup-filen via terminalen, men när jag ska pröva att spara den här gången får jag meddelandet: Unable to create new X config backup file '/etc/X11/xorg.conf.backup'.
Vad gör man nu?
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

Inlägg av Pinky »

Det låter mer som att du saknar rättigheter, du kanske ska prova att köra envy med sudo/gksudo? Har för mig att jag hade något liknande problem.
Maxim
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Maxim »

Daniel skrev: Hej, jag har ubuntu 7.04 på datorn och har installerat drivrutinerna för mitt grafikkort GeForce 6200 med hjälp av programmet Envy. Det går att göra alla ändringar jag vill, men när jag vill spara mina ändringar (save to X Configuration File) får jag felmeddelandet "Unable to remove old X config backup file /etc/X11/xorg.conf.backup"
Hur gör jag för att spara mina ändringar för varje gång jag startar om datorn glömmer den bort de inställningar jag gjort?
sudo nvidia-settings i terminal tillåter dig att spara  ;D  fick jag lära mig i dag... ::)
Användarvisningsbild
invaderjohn
Kontakt:

Inlägg av invaderjohn »

Maxim skrev:
Daniel skrev: Hej, jag har ubuntu 7.04 på datorn och har installerat drivrutinerna för mitt grafikkort GeForce 6200 med hjälp av programmet Envy. Det går att göra alla ändringar jag vill, men när jag vill spara mina ändringar (save to X Configuration File) får jag felmeddelandet "Unable to remove old X config backup file /etc/X11/xorg.conf.backup"
sudo nvidia-settings i terminal tillåter dig att spara  ;D  fick jag lära mig i dag... ::)
sudo nvidia-settings io terminalen e rätt det ska få dig att få rättigheter att spara till din xorg.
har laggt upp en tråd om det på tips o trix
så inte för att va ohövlig
men testa söka efter sånt sen innan ni startar trådar om detta
har vatt uppe ett x antal gånger. :)
så ni tänker på det i fortsättningen
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"