ubuntu-se.org forumet var nere
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
ubuntu-se.org forumet var nere
ubuntu-se.org forumet var nere mellan ~22.00 070713 och ~00:30 070714. Problemet var en del korrupta Mysql tabeller. Dessa är nu reparerade och allting ser ut att må bra igen.
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
SV: ubuntu-se.org forumet var nere
Vad hände och varför?Johan R-E skrev: ubuntu-se.org forumet var nere mellan ~22.00 070713 och ~00:30 070714. Problemet var en del korrupta Mysql tabeller. Dessa är nu reparerade och allting ser ut att må bra igen.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Fan trodde det var jag som fått något fnas medd webbläsaren därför jag inte kom in hehehe tror jag blivit beroende av det här forumet 

- johanre
- Serveradmin
Sessionstabellen för SMF forumet blev korrupt (alltså tabellen som håller reda på alla inloggade / aktiva sessioner). Mysql kanske kraschade i ren protest mot den låga nivån på debatten som tidvis härjade under fredagen...Bossieman skrev: Vad hände och varför?

Trodde att polisen hittat oanständigt material och stängt ner sidan. 

jag fick abstinens-besvär 

- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Måste varit detJohan R-E skrev:Sessionstabellen för SMF forumet blev korrupt (alltså tabellen som håller reda på alla inloggade / aktiva sessioner). Mysql kanske kraschade i ren protest mot den låga nivån på debatten som tidvis härjade under fredagen...Bossieman skrev: Vad hände och varför?![]()

Har bara reflekterat över att forumet varit nere oroväckande mycket senaste månaderna.
- johanre
- Serveradmin
Min syn på saken: Servern är helt enkelt för liten att ta den lasten som genereras av 4 st Locos. Servern har enbart 512 MB RAM och Mysql är minneshungrigt. Ha då i åtanke att 2 st mycket aktiva forum lever på servern : ubuntu-se.org/forum/ och forum.ubuntu-fi.org. Förr eller senare blir detta en besvärlig kombination av faktorer..Bossieman skrev: Har bara reflekterat över att forumet varit nere oroväckande mycket senaste månaderna.
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Jag kan tänka mig att döda forumet när debatter flyter iväg och idiotiska vendettor sätter igång faktiskt skulle vara en bra idé ibland. 
Aja, tack för infon, och fortsätt det väldigt bra och hårda arbete ni gör!

Aja, tack för infon, och fortsätt det väldigt bra och hårda arbete ni gör!
More Mekaniserad at http://blippe.se.
- johanre
- Serveradmin
Jo tack, tanken har slagit mig ett antal gånger. Typ, varje helg...Mekaniserad Apelsin skrev: Jag kan tänka mig att döda forumet när debatter flyter iväg och idiotiska vendettor sätter igång faktiskt skulle vara en bra idé ibland.![]()

Snålhet och dyr hosting.Johan R-E skrev:Min syn på saken: Servern är helt enkelt för liten att ta den lasten som genereras av 4 st Locos. Servern har enbart 512 MB RAM och Mysql är minneshungrigt. Ha då i åtanke att 2 st mycket aktiva forum lever på servern : ubuntu-se.org/forum/ och forum.ubuntu-fi.org. Förr eller senare blir detta en besvärlig kombination av faktorer..Bossieman skrev: Har bara reflekterat över att forumet varit nere oroväckande mycket senaste månaderna.
Det finns organisationer som lever på donationer som lyckats bättre med sina servrar.
Senast redigerad av 1 HR, redigerad totalt 16 gånger.
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Vore väldigt bra om vår donering kom igång snart.
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
jag skulle kunna tänka mig att skänka en summa för serverns överlevnad...förutsatt att det går igenom hos mina föräldrar 

- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
I hereby pledge to donate all of this evenings poker earnings to ubuntu-se... Preferrably for hosting, but I leave that particular judgment of destination to the people in charge.

-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
Tjau... det är ju gratis när Canonical pröjsar kalaset, Serverpronto, Florida.
Förhoppningsvist så öppnar Canonical en ny EU server (köper plats) för Europa.

Förhoppningsvist så öppnar Canonical en ny EU server (köper plats) för Europa.