Hjälp med mediauppspelning
Hjälp med mediauppspelning
Hej! Jag har ett par filmer i formatet ".rm"(realplayer?).
Hur gör jag för att kunna spela upp dessa i Ubuntu? Jag har testat både med vlc och mplayer, men jag får det inte att funka. Bäst går det i Totem, där hör jag ljudet men får ingen bild.
mvh
mannealm
Hur gör jag för att kunna spela upp dessa i Ubuntu? Jag har testat både med vlc och mplayer, men jag får det inte att funka. Bäst går det i Totem, där hör jag ljudet men får ingen bild.
mvh
mannealm
Senast redigerad av 1 mannealm, redigerad totalt 12 gånger.
Nybliven nörd!
SV: Hjälp med mediauppspelning
Ok, tack. Lyckades aldrig få det att funka med nån av spelarna jag hade, men såg sedan att det ju fanns en realplayer version till Linux att ladda ner. Det funkade.
mvh
mannealm
mvh
mannealm
Nybliven nörd!
Hej!
Du såg arr real fanns att ladda ner till Feisty, var då?
Har läst att real player skulle ligga under system men jag kan omöjligt finna den.
Skulle Du kunna lägga in adressen till Din nerladdade Player?
Vore ytterligt tacksam isåf.
M.V.H.
Borodin
Du såg arr real fanns att ladda ner till Feisty, var då?
Har läst att real player skulle ligga under system men jag kan omöjligt finna den.
Skulle Du kunna lägga in adressen till Din nerladdade Player?
Vore ytterligt tacksam isåf.
M.V.H.
Borodin
Hej!
En mycket enkel väg att få in ett fungerande Real-Audio är att ta hem Automatix2. Där ligger paketet som är självinstallerande. Det borde vara så att det mesta av viktig programvara kunde installeras på ett så enkelt och problemfritt sätt som automatix erbjuder.
Annars är ju Ubuntu ett förnämligt Op-system som utvecklats på ett fantastiskt sätt.
Vissa funktioner är bättre än vad M-soft erbjuder.
Med Hälsning!
Borodin
En mycket enkel väg att få in ett fungerande Real-Audio är att ta hem Automatix2. Där ligger paketet som är självinstallerande. Det borde vara så att det mesta av viktig programvara kunde installeras på ett så enkelt och problemfritt sätt som automatix erbjuder.
Annars är ju Ubuntu ett förnämligt Op-system som utvecklats på ett fantastiskt sätt.
Vissa funktioner är bättre än vad M-soft erbjuder.
Med Hälsning!
Borodin
Var hittar man automatix?
Går det förrensten inte oxå att lägga till fler mjukvarukällor i synaptic, på nåt sätt?
Går det förrensten inte oxå att lägga till fler mjukvarukällor i synaptic, på nåt sätt?
Nybliven nörd!
http://www.getautomatix.com/wiki/index. ... stallationmannealm skrev: Var hittar man automatix?
För att lägga till källor: System / Administration / Software Sources.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!