hej hopp
Jag har letat runt lite efter en bra app. för att skapa ebooks. Det jag söker är nog ett enkelt program som kan köras i X då jag gärna vill jobba i en GUI miljö. Har kollat på LyX, men kände att det var ngt som fattades eller så var det så enklet att jag missförstod det.
Jag har inte så stor hdc och ebhöver så små app. som möjligt. Var på en #ubuntu och prata lite, med fick tips att testa scribes och oO. Har ngn här testat det och vad tyckte ni om det?
ha en bra dag.. (när detta skrivs är det jätte soligt och vaaaarmt *L*)
//ADrop
skapa ebooks
skapa ebooks
jag antar att du vill ha ett program för att skapa .PDF filer?
jag har tyvärr inte provat något av de programmen du nämner. och jag vet itne riktigt vad du har för krav, men för mig har det räckt med OpenOffice word... men jag har å andra sidan inte pysslat så mycket med detta.
Välkommen till forumet!
jag har tyvärr inte provat något av de programmen du nämner. och jag vet itne riktigt vad du har för krav, men för mig har det räckt med OpenOffice word... men jag har å andra sidan inte pysslat så mycket med detta.
Välkommen till forumet!
- Faie
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
skapa ebooks
tackar för det *S*
jag har inte stora krav just nu *S* då jag är i inlärnings fas, o.O kommer man ju långt med har bara inte jobbat med det på det sättet. När du har använt dig av o.O har du haft möjlighet att skapa så att det finns länkar till andra platser i documentet och kanske även externa länkar? samt till konvertering till pdf lyckats få det så att man t ex i innehålls förteckningen kan trycka på ett kapitel och komma till den sidan på engång?
jag har inte stora krav just nu *S* då jag är i inlärnings fas, o.O kommer man ju långt med har bara inte jobbat med det på det sättet. När du har använt dig av o.O har du haft möjlighet att skapa så att det finns länkar till andra platser i documentet och kanske även externa länkar? samt till konvertering till pdf lyckats få det så att man t ex i innehålls förteckningen kan trycka på ett kapitel och komma till den sidan på engång?
skapa ebooks
jag har tyvärr inte provat något av dem... jag har bara konverterat redan skapade filer till PDF, så jag är inte riktigt säker... men det borde helt klart vara möjligt... iaf länkningen..
skapa ebooks
[quote="ADrop"]har du haft möjlighet att skapa så att det finns länkar till andra platser i documentet och kanske även externa länkar? samt till konvertering till pdf lyckats få det så att man t ex i innehålls förteckningen kan trycka på ett kapitel och komma till den sidan på engång?[/quote]
Det går alldeles utmärkt, länkar som tex i en innehållsförteckning fungerar fint när du exporterar till PDF.
Jag testade alldeles nyss att även skapa egna hyperlänkar inom dokumentet, det går bra att skapa länkar till antingen rubriker, eller bokmärken som man själv infogar (Infoga - Bokmärke). Och externa länkar fungerar de med.
Mvh
Magnus
Det går alldeles utmärkt, länkar som tex i en innehållsförteckning fungerar fint när du exporterar till PDF.
Jag testade alldeles nyss att även skapa egna hyperlänkar inom dokumentet, det går bra att skapa länkar till antingen rubriker, eller bokmärken som man själv infogar (Infoga - Bokmärke). Och externa länkar fungerar de med.
Mvh
Magnus
- Faie
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
skapa ebooks
[quote="snailtail"]Det går alldeles utmärkt, länkar som tex i en innehållsförteckning fungerar fint när du exporterar till PDF.
Mvh
Magnus[/quote]
trevligt..
när du skapade länkarna inom documentet gjorde du det redan i OO.o eller efter konverteringen till pdf?
//ADrop
Mvh
Magnus[/quote]
trevligt..

//ADrop
skapa ebooks
Innan konverteringen. Alltså i OO.o Writer. Och när allt ser ut som det ska så kör man en export till PDF.