Ja, enligt rubriken, hur gör jag, har laddat ner Ubuntu 7.04 (förstås) som nu ligger på skiva,
partitionerna har jag ju klara, gör jag som när jag installerade 6.10-dist, är det något speciellt att tänka på?
Tacksam för synpunkter / per
installera Ubuntu 7.04 över bef. Ubuntu 6.10
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
SV: installera Ubuntu 7.04 över bef. Ubuntu 6.10
Varför inte bara uppdatera istället? Om du inte vill ha kvar något så är det väl bara att installera direkt. Annars är det ju lättare att uppdatera. Sa jag uppdatera? Jag tycker om att uppdatera. Har du provat att uppdatera?perg skrev: Ja, enligt rubriken, hur gör jag, har laddat ner Ubuntu 7.04 (förstås) som nu ligger på skiva,
partitionerna har jag ju klara, gör jag som när jag installerade 6.10-dist, är det något speciellt att tänka på?
Tacksam för synpunkter / per

More Mekaniserad at http://blippe.se.
hejsan.
du kan oxå välja att skriva detta i terminal.
sudo apt-get dist-upgrade
du kan oxå välja att skriva detta i terminal.
sudo apt-get dist-upgrade
Senast redigerad av 1 zenbios, redigerad totalt 5 gånger.
Hade jag varit du så hade jag gjort en backup på alla viktiga dokument innan jag utför tidigare nämnda råd
Apelsinfilosofien förstod jag inte (saknar humor?), men zenbios terminalrad funkade, och, kan jag tillägga, jag hade den tidigare disten så kort tid att det inte fanns mycket att förlora, men tack för
omtanken.
/per (numera glad uppdaterare!)
omtanken.
Var samma han menade så.perg skrev: Apelsinfilosofien förstod jag inte (saknar humor?), men zenbios terminalrad funkade, och, kan jag tillägga, jag hade den tidigare disten så kort tid att det inte fanns mycket att förlora, men tack för
omtanken.