tömning av kamera

ehnar
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

tömning av kamera

Inlägg av ehnar »

Börjar smått komma igång med övrigra program i ubuntu, och har lite frågor angående tömning av kamera.

Jag har en cannon ixus-kamera. Det medföljande programmet, som kördes i windows, har den benägenheten, som jag tycker är bra, är att spara bilderna i mappar efter datum de är fotograferade.

Finns det något kameratömmningsprogram till ubuntu som skulle kunna göra sammma sak. Jag testade det som fanns installerat, men de lägger det endast i en mapp som jag själv namngivit och skapat.
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

SV: tömning av kamera

Inlägg av Bossieman »

Jag får mappar med olika datum när jag importerar foton med gthump. Det ska ske auto.
[img width=150 height=78]http://img204.imageshack.us/img204/3752/skrmbildhx0.th.png[/img]
* Detta meddelande har granskats av FRA *
ehnar

Inlägg av ehnar »

jag kanske gjorde något fel när jag använde det, tror det var gthump jag använde.

Iaf stoppade jag i kameran i usb, startade den och tjoff dök något tömmningsprogram som kände igen den.

Kan vara att det fanns ett fält överst som jag fyllde i med mappnamn som den lade allt i. Det fältet kanske ska vara tomt så löser det sig kanske?!?
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

Testa lite grann.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av johanre »

ehnar skrev: Kan vara att det fanns ett fält överst som jag fyllde i med mappnamn som den lade allt i. Det fältet kanske ska vara tomt så löser det sig kanske?!?
Ja, fältet skall vara tomt.
ehnar

Inlägg av ehnar »

Hmm... testar när jag kommer hem... Sedan var det en grej till... hur får du den att lagra längre ned i mappstrukturen? Som det var nu ville den spara på "root-nivå", där av fyllde jag i fältet.
Användarvisningsbild
ddaavviidd
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av ddaavviidd »

Har du inte testat F-Spot då? Det följer med Ubuntu, och jag tycker det är helt suveränt. Det lagrar ens foton i mappar och undermappar efter år -> månad -> dag, såsom jag har förstått att du vill ha det. Du kan tagga, skriva kommentarer, och göra enklare bildredigering. Du kan även exportera till (vissa, såsom flickr och picasaweb) fotoservrar på internet hur enkelt som helst, eller till photocd.
Compaq nc8000 + Psion Revo
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"