Scions of fate

För spelentusiaster !
smultronkaka

Scions of fate

Inlägg av smultronkaka »

Har varit hemma hos päronen i 3 veckor och haft tråkigt så en polare tipsade mig om spelet "scions of fate"(http://fate.netgame.com). Undrar om någon här lirar och har fått igång det i linux? jag har lyckats starta launchern och uppdaterat nyate patcherna osv men när jag ska starta spelet så händer inte ett skvatt. hemsidan/forumet till spelet har ingen info eller hjälp och wine's hemsida hittar jag inte helelr något vettigt på.  man kan starta spelet genom launchern i vanliga fall, det funkar inte nu. Har även hittat  client.exe men det händer inte ett skvatt när jag försöker öppna den. Nån som har några tips?
Ubuntu 7.04, AMD64 +3000 2GHZ, 3 x 512MB 400MHZ DDR, 512MB ATI Radeon x1600 pro.
Användarvisningsbild
Toobie

SV: Scions of fate

Inlägg av Toobie »

Tror inte att du ska ha för stora förhoppningar om att det kommer fungera. Det mesta som inte har någon information i wines application DB brukar oftast fungera garbage. Så som jag förstår det kräver det här spelet minst directx 9, och jag tror inte att wine har 100% stöd till det än.

Du kan ju ioförsig prova att köra wine spelnamn.exe -opengl
Prova även att ändra ljudet ifrån oss till alsa och vise versa det hjälper ibland.
Boldly going nowhere
Skriv svar

Återgå till "Spel"