ubuntu.com nere i söndags?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
popstr
Kontakt:

Inlägg av popstr »

Hej!

Var det fler än jag som inte kom åt ubuntu.com och canonical.com i söndags (23/7-2006)? Kunde inte installera program i apt-get.. Har Canonical haft problem med sina servrar? Hittar inget om det på nätet.

/micke
[img width=350 height=19]http://img440.imageshack.us/img440/6985/userbar320716kg7.gif[/img]
"Människans frihet består inte i att hon kan göra vad hon vill,
däremot i att hon inte är tvungen att göra det hon inte vill."
Jean-Jacques Rousseau
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Det stämmer. Deras serverhall hade strömavbrott - står om det på någon/några av deras sändlistor på lists.ubuntu.com - sounder har jag för mig att det var.

Men du bör inte använda canonicals servrar till det när umeås universitet har en bra spegel - alla länkar till archive.ubuntu.com i din /etc/apt/sources.list går att byta ut mot se.archive.ubuntu.com
Användarvisningsbild
popstr
Kontakt:

Inlägg av popstr »

Tack! Ska genast ändra! :)
[img width=350 height=19]http://img440.imageshack.us/img440/6985/userbar320716kg7.gif[/img]
"Människans frihet består inte i att hon kan göra vad hon vill,
däremot i att hon inte är tvungen att göra det hon inte vill."
Jean-Jacques Rousseau
Okänd

Inlägg av Okänd »

Har bara se.archive.ubuntu.com som det varit sen installation men var ändå inte åtkomligt i söndags
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"