Jag har svårt för dagens tangentbord

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Jag har svårt för dagens tangentbord

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag bävar inför den dagen då jag behöver köpa ett nytt tangentbord.
Svårt att hitta tangentbord som är lika bra som det jag har nu (Logitech Internet Navigator)
Kravet är:
  • EJ trådlöst (Flyttar ändå aldrig på tangentbordet och blir bara en extra börda med batterier)
  • Inga andra funktioner på F-tangenterna. Tycker inte om F-lock-tangenten. >:( (Använder F-tangenterna dagligen)
  • Home-End och Page up-Page down ska sitta som dom alltid suttit. (Används också dagligen)
  • Knapparna på tangentbordet ska också vara standard och inte som på bärbara datorer.
Det är dock inte aktuellt än att byta, men man måste ha lite framförsikt. Vill ju ändå kunna ha lite extraknappar, speciellt för volym och en mute-knapp.

Känner ändå att tangentbordstillverkarna har tendens att gå helt emot min punktlista.  >:(
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
upnorth

SV: Jag har svårt för dagens tangentbord

Inlägg av upnorth »

http://prisjakt.se/produkt.php?p=64797

Här går det fortfarande att få tag på ett om du vill köpa ett nytt...
Du kan ju alltid vänta med att börja använda det tills det gamla inte fungerar längre!
Ace1313

SV: Jag har svårt för dagens tangentbord

Inlägg av Ace1313 »

Mitt drömtangentbord skulle vara vilket tangentbord som helst som klarar mer än tre knappnedtryckningar samtidigt. Fast ett G15 skulle inte vara helt fel, jag tror tillochmed att jag skulle överleva med ett sånt här: http://www.artlebedev.com/everything/optimus/ (fast vem skulle inte det ;D)
To err is human... to really foul up requires the root password.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"