Tips om ogg-spelare/mp3-spelare efterlyses
Tips om ogg-spelare/mp3-spelare efterlyses
Har du en 'mp3spelare' med ogg stöd?
Är du nöjd med den, vad heter den?
Är du nöjd med den, vad heter den?
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
SV: Tips om ogg-spelare/mp3-spelare efterlyses
Amarok 

* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Rhythmbox. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!

En hårdvarupryl alltså.

Finns väl ingen? Ingen känd tillverkare iaf. 

har hittat detta http://wiki.xiph.org/index.php/PortablePlayers
är dock nyfiken på om någon har erfarenhet.
är dock nyfiken på om någon har erfarenhet.
Såg att iRiver och Jens Of Sweden fanns med. Dem gör väl rätt poppis saker?
Fast det finns inget som slår sig med iPod.
Fast det finns inget som slår sig med iPod.

Prisjakt, ALLA sökbara spelare som lirar OGG: http://prisjakt.nu/kategori.php?k=s6782983#prodlista
Bara en tanke om Ipod, visst finns det nån "linux"-variant, eller iaf alternativ mjukvara att mata i den för att kunna göra lite allt möjligt. Kanske finns ogg-stöd då också?
- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
http://www.rockbox.org/
If everything else fails.
If everything else fails.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Finns det spelare som bara lirar ogg?
http://ipodlinux.org/Main_PagePinky skrev: Bara en tanke om Ipod, visst finns det nån "linux"-variant, eller iaf alternativ mjukvara att mata i den för att kunna göra lite allt möjligt. Kanske finns ogg-stöd då också?
Iriver är ju bättre än ipod... Det enda apple gjort bra är designen. Är själv väldigt nöjd med min iriver, tror dock inte att den finns att köpa längre.
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Jag fick en ipod nano på köpet när jag köpte min mobiltelefon. Den ligger där och är vacker i byrålådan...
Det där är smaksak.Kerath skrev: Iriver är ju bättre än ipod... Det enda apple gjort bra är designen. Är själv väldigt nöjd med min iriver, tror dock inte att den finns att köpa längre.

- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Ibland blir jag glatt överaskad över din beslutsamhetSid skrev: Jag fick en ipod nano på köpet när jag köpte min mobiltelefon. Den ligger där och är vacker i byrålådan...

Abusus non tollit usum
Det är inte jag som är beslutsam det är dom. Hade jag kunnat lägga in min musik på den hade jag gärna gjort det.zero gravity skrev:Ibland blir jag glatt överaskad över din beslutsamhetSid skrev: Jag fick en ipod nano på köpet när jag köpte min mobiltelefon. Den ligger där och är vacker i byrålådan...![]()
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Du kan ju använda rockbox och bara spela ogg, flac och icke proprietära format, se inlägg ovan för länk. (flac är väl ett fritt format, eller minns jag fel?)Sid skrev:Det är inte jag som är beslutsam det är dom. Hade jag kunnat lägga in min musik på den hade jag gärna gjort det.zero gravity skrev:Ibland blir jag glatt överaskad över din beslutsamhetSid skrev: Jag fick en ipod nano på köpet när jag köpte min mobiltelefon. Den ligger där och är vacker i byrålådan...![]()
Jag skulle gärna vilja ha en portablen spelare med större bitljud än 16 bitar. Min ipod har ett kusligt brus som bara finns på "bra" mastrade cd-skivor, typ dem av Kraftwerk och de flesta äldre skivor.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
(Nano 2nd gen is not supported)Mekaniserad Apelsin skrev:Du kan ju använda rockbox och bara spela ogg, flac och icke proprietära format, se inlägg ovan för länk. (flac är väl ett fritt format, eller minns jag fel?)Sid skrev:Det är inte jag som är beslutsam det är dom. Hade jag kunnat lägga in min musik på den hade jag gärna gjort det.zero gravity skrev:Ibland blir jag glatt överaskad över din beslutsamhetSid skrev: Jag fick en ipod nano på köpet när jag köpte min mobiltelefon. Den ligger där och är vacker i byrålådan...![]()
Jag skulle gärna vilja ha en portablen spelare med större bitljud än 16 bitar. Min ipod har ett kusligt brus som bara finns på "bra" mastrade cd-skivor, typ dem av Kraftwerk och de flesta äldre skivor.

Snart kanske den åker upp ur byrålådan...
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
Jag har en Samsung YP-Z5F och är helnöjd!
Synkar i Rhythmbox och Amarok, funkar halvt om halvt även med Exaile och Listen... Har fullt ogg/mp3/acc/wma-stöd, bildvisning (jpg, png), en grym equalizer och Samsung har lovat att släppa textvisning i en framtida firmware-update.
Är liten, behändig, ganska snygg, finns i olika storlekar mellan 1-4 GB och kostar strax över femhundralappen!
Synkar i Rhythmbox och Amarok, funkar halvt om halvt även med Exaile och Listen... Har fullt ogg/mp3/acc/wma-stöd, bildvisning (jpg, png), en grym equalizer och Samsung har lovat att släppa textvisning i en framtida firmware-update.
Är liten, behändig, ganska snygg, finns i olika storlekar mellan 1-4 GB och kostar strax över femhundralappen!
-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]