GoboLinux har ett eget filsystem.
http://www.gobolinux.org/?page=at_a_glance
Ris eller ros? Någon som provat?
GoboLinux nya filsystem
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: GoboLinux nya filsystem
Jag har inte provat det, men min första tanke var att "Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly."
Är jag orättvis? Jag förstår väl helt enkelt varför de ska röra till det så.
Är jag orättvis? Jag förstår väl helt enkelt varför de ska röra till det så.
Bra vid en första anblick, men inte på djupet. Men eftersom man fortfarande kan installera på "gamla viset" så verkar det ju intressant...
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Känns som en windowsifiering. 
Bra för en nybörjare kanske, ända tills h*n vill prova en distribution som inte har samma symlänk-filsystem, då är h*n tillbaka på noll igen. Personlig åsikt är att det känns onödigt att lägga tid på sånt som kan åstadkommas med en bra tutorial på 3 sidor, apt-get och i undantagsfall /usr/local/ ...
Hade jag migrerat från Windows nyligen hade jag säkert uppskattat det, även om det är en björntjänst i långa loppet.

Bra för en nybörjare kanske, ända tills h*n vill prova en distribution som inte har samma symlänk-filsystem, då är h*n tillbaka på noll igen. Personlig åsikt är att det känns onödigt att lägga tid på sånt som kan åstadkommas med en bra tutorial på 3 sidor, apt-get och i undantagsfall /usr/local/ ...
Hade jag migrerat från Windows nyligen hade jag säkert uppskattat det, även om det är en björntjänst i långa loppet.

verkar rätt så coolt, speciellt smidigt att ha flera olika versioner av libbar, dock blir det kanske lite problem med symlänkar som slutar att funka om man pillar. skoj med lite nytänk iaf